|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA TAHİROĞLU (mtahiroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
-Birey olarak hakkın tanımını ve türlerini bilir. -Her bireyin ayrımcılığa tabi tutulmaksızın sadece insan olması suretiyle kazandığı haklarına saygı duymak konusunda duyarlılık kazanır. -Hakları koruma mekanizmalarını bilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Birey olarak hakkın tanımını ve türlerini bilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Her bireyin ayrımcılığa tabi tutulmaksızın sadece insan olması suretiyle kazandığı haklarına saygı duymak konusunda duyarlılık kazanır. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hakların dünyada ve ülkemizde koruma mekanizmalarını bilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş Dersi, Dersin İşlenişi İle İlgili Genel Açıklamalar (İnsan Hakları Hukuku’nun tarihsel gelişimi; İnsan Hakları Hukuku’nda kavram sorunsalı.) | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, |
2 | İnsan Hakları Hukuku’nun diğer hukuk dalları ve disiplinlerle ilişkisi; Ulusal ve uluslararası insan hakları hukukunun kaynakları. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
3 | İnsan haklarının özellikleri (evrensellik, bireysellik, kişisellik, dokunulmazlık, devredilmezlik/vazgeçilmezlik…); Hakların sınıflandırılmasında temel yaklaşımlar; Sosyal, Ekonomik ve Kültürel Haklar. | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
4 | İnsan hakları koruma mekanizmaları (1) | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
5 | İnsan hakları koruma mekanizmaları (2) | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
6 | Anayasa Mahkemesi Bireysel Başvuru | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
7 | Pozitif yükümlülükler | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | AİHS’ne genel bakış, 13, 14 ve 15. maddelerin incelenmesi | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
10 | AİHS 2 VE 3. MADDE İNCELEMESİ VE UYGULAMALARI | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
11 | AİHS 5. VE 6. MADDE İNCELEMESİ VE UYGULAMALARI | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
12 | AİHS 5. VE 6. MADDE İNCELEMESİ VE UYGULAMALARI | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
13 | DÜNYADAN İNSAN HAKLARI İHLALİ ÖRNEKLERİ | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
14 | DÜNYADAN İNSAN HAKLARI İHLALİ ÖRNEKLERİ | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
15 | GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çeçen, A. (2020). İnsan hakları. Astana Yayınları. | |
2 | AYBAY Rona, İnsan Hakları Hukuku, 3.B., İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2017. | |
3 | DOĞAN, İ. (2021). AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ HUKUKU 2. TIPKI BASIM. Astana Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İnsan Hakları Mevzuatı ve Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 7 | 7 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 6 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |