|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bireyin kendini ifade edebilmesi, empati kurabilmesi, farklı bakış açılarına saygı gösterebilmesi, eleştirel düşünebilmesi, içinde olduğu grupla bütünleşebilmesi, drama öğretim planı hazırlayarak, uygulayabilmesi ve dramayı farklı yaş gruplarında kullanabilmesini sağlamaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yaratıcı dramanın tarihçesi ve tanımını açıklayabilir |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Grup içindeki bireysel özellikleri tanır ve farklılıkları ayırt edebilir |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Yaratıcı dramadaki yöntem ve teknikleri uygulama içinde kullanabilir |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Yaratıcı dramada uygulanan programın hedef, içerik ve işleniş açısından değerlendirebilir |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Kendi hazırladığı bir atölye programını farklı yaş gruplarında uygulayabilir |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Drama temel kavramlar, dramanın boyutları, dramanın yapısı ve aşamaları, dramada kullanılan yöntem ve teknikler, drama ders planı, örnek drama planının uygulanması ve değerlendirilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, dersin yapısının tanıtımı | Sunum, araştırma, örnek olay, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
2 | İletişim ve etkileşim çalışmalarının uygulanması | Sunum, araştırma, örnek olay, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
3 | Güven-uyum çalışmalarının uygulanması | Sunum, araştırma, örnek olay, tartışma, problem çözme, grup çalışması |
4 | Rol oynama ve doğaçlama çalışmalarının uygulanması | Problem çözme, grup çalışması |
5 | Rol oynama ve doğaçlama çalışmalarının uygulanması | Problem çözme, grup çalışması |
6 | Rol oynama ve doğaçlama çalışmalarının uygulanması | Problem çözme, grup çalışması |
7 | Dramanın boyutlarının öğretime yansımaları | Problem çözme, grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ritm-müzik ve dramanın uygulanması | Problem çözme, grup çalışması |
10 | Dans, devinim ve dramanın uygulanması | Problem çözme, grup çalışması |
11 | Drama öğretiminin çocuklarda planlanması | Problem çözme, grup çalışması |
12 | Drama öğretiminin genç ve yetişkinlerde planlanması | Problem çözme, grup çalışması |
13 | Drama öğretiminin yaşlılarda planlanması | Problem çözme, grup çalışması |
14 | Hazırlanan öğretim planının uygulanması | Sunum, seminer, proje |
15 | Hazırlanan öğretim planının uygulanması | Sunum, seminer, proje |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Adıgüzel, Ö. (2013). Eğitimde yaratıcı drama (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları. | |
2 | Ataman, M. (2013). Yaratıcı yazma için yaratıcı drama (2. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 14 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |