Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT317 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT317 Adı: FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIK Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin sağlıklı yaşam için fiziksel aktivite standartlarını öğretir. Kazanılan bu fiziksel sağlığın ise hayatın geneline yayılarak nasıl daha uzun süre sürdürülebilir olacağını da öğretir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sağlığın geliştirilmesi ve yaşam kalitesinin artırılmasında düzenli egzersize katılımın etkilerini açıklayabilmeli. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Düzenli egzersizin osteoporoz, koroner kalp hastalıkları, diyabet, obezite, kanser gibi kronik hastalıklarının önlenmesi ve kontrol edilmesindeki rolünü kavrar ve açıklayabilmeli. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirme yöntemlerini açıklayabilmeli. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Anket, günlük, gözlem yöntemleriyle veri toplayabilir ve topladığı verilerden fiziksel aktivite düzeyini hesaplayabilmeli. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Spor alışkanlığı kazanım metodlarının öğretimi bireylerin fiziksel ve fizyolojik norm değerlerinin nasıl saptanabileceğinin öğretilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Fiziksel aktivite ve egzersizin sağlık ve kaliteli yaşam üzerine etkileri. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi.
2 Fiziksel aktivite programına katılım öncesi sağlık muayeneleri, testler, egzersizin kontraendikasyonları. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi.
3 Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirme yöntemleri. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi.
4 Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirme yöntemleri -hesaplamalar. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi.
5 Yaşlılık ve fiziksel aktivite : düzenli fiziksel aktivitenin yaşlılıkta döneminde yaşam kalitesi üzerine etkileri. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi.
6 Kardiyovasküler sistem ve fiziksel aktivite. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi.
7 Osteoporoz ve fiziksel aktivite, Bel sağlığı. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi.
8 Ara Sınav
9 Kanser ve fiziksel aktivite. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi.
10 Diabet ve fiziksel aktivite. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi.
11 Hamilelikte ve kadınlarda ve fiziksel aktivite. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi.
12 Çocuklarda spora katılım. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi.
13 Esneklik ve kuvvet çalışmalarında doğru ve yanlış hareketler. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi.
14 Esneklik ve kuvvet çalışmalarında doğru ve yanlış hareketler tekrarı. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi.
15 Genel Sınav Hazırlığı. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Erkan, N. (2000). Yaşam Boyu Spor. Bağırgan Kitabevi, Ankara.
2 Heyward, V.H. (1991). Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription. (2nd edition). Champaign, Illinois: Human Kinetics Books.
3 Özer, K. (2001) Fiziksel Uygunluk. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
4 Thompson, P.D. (2001). Exercise and Sports Cardiology. McGrwa-Hill, New York.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kondisyon aletleri, atletizm sahası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 8 25
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 5 15
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 3 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 2 10
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 2 6
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 2 6
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 90