|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öğrencilere; Tenis sporu ve kuralları hakkında bilgi sahibi olmasını, yeni başlayanlara yönelik tenis eğitimi verilmesini, yarışma organizasyonlarını ve eğitim programları geliştirmesini öğretip, uygulamalar yaptırılmasını amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uzmanlık alanında ileri düzey bilgi,deneyim ve beceri sahibi olmak. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Bu dersin sonunda öğrenciler; Tenis oyunu ve tarihçesi, dünyada ve ülkemizde tenis sporu, niye tenis oynamalıyız ve kuralları hakkında bilgi sahibi olmalı. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Tenis öğretiminde; antrenörün görevleri ve kullanılan öğretim sitillerini bilir, gerekli iletişim becerileri, bireysel ve gruplarla çalışmak özelliklerine sahip olabilmeli. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Yeni başlayanlara yönelik tenis eğitim programlarını planlayabilmeli, organize edebilmeli, uygulayabilmeli ve değerlendirebilmeli. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tenis sporu, faydaları, tenisin kuralları, farklı oyun seviyeleri ve bunları öğretmede aşamalı adımlar, tenisi anlama, öğretim metodolojileri, ekipman ve tesisler, koçluk becerileri ve yeni başlayanlara tenis öğretmek, yarışmalar düzenlemek, antrenman programları geliştirmek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tenisin tarihçesi, dünyada ve ülkemizdeki yeri, tenisin faydaları. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması. |
2 | Farklı oyun seviyeleri ve bunlara yönelik öğretim basamakları,Teniste oyun durumları, temel taktikler ve vuruşlar ile oyun kuralları. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması. |
3 | Antrenörün rolü ve öğretim stilleri, bireysel ve gruplarla çalışmak, iletişim becerileri. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması. |
4 | Tenis öğretiminde oyun tabanlı yaklaşım kullanımı, Yeni başlayanlarda öğrenme basamakları, kullanılan malzemeler ve tesis. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması. |
5 | Tenis öğretiminde oyun tabanlı yaklaşım kullanımı, Yeni başlayanlarda öğrenme basamakları, kullanılan malzemeler ve tesis. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması. |
6 | Yeni başlayanlara tenisi öğretmek; Mikro Tenis Basamağı Temel Taktikleri ve Kullanılan Vuruş Teknikleri. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması. |
7 | Yeni başlayanlara tenisi öğretmek; Mikro Tenis Basamağı Temel Taktikleri ve Kullanılan Vuruş Teknikleri. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeni başlayanlara tenisi öğretmek; Mikro Tenis Basamağı Temel Taktikleri ve Kullanılan Vuruş Teknikleri. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması. |
10 | Yeni başlayanlara tenisi öğretmek; Mini Tenis Basamağı Temel Taktikleri ve Kullanılan Vuruş Teknikleri. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması. |
11 | Yeni başlayanlara tenisi öğretmek; Mini Tenis Basamağı Temel Taktikleri ve Kullanılan Vuruş Teknikleri. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması. |
12 | Yeni başlayanlara tenisi öğretmek; Mini Tenis Basamağı Temel Taktikleri ve Kullanılan Vuruş Teknikleri. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması. |
13 | Yeni başlayanlara tenisi öğretmek; Mini Tenis Basamağı Temel Taktikleri ve Kullanılan Vuruş Teknikleri. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması. |
14 | Yeni başlayanlara yönelik tenis öğretim programları geliştirmek. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması. |
15 | Yeni başlayanlara yönelik yarışmalar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kermen Osman, Tenis Teknik ve Taktik, Nobel Yayınları, 2002 | |
2 | Ferrauti A., Maier P., Weber K., Tenis Training, Meyer und Meyer Verlag, 2002 | |
3 | Petro S., The Tenis Drill Book, Champaign, Illinois, 1986 | |
4 | “Tenise Başlarken,Öğretmenin El Kitabı”,Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını No: 1 Ankara,1999. | |
5 | ITF (1998), İleri Düzey Antrenörün El Kitabı Grossser/Kraft/Schönborn (2000) Speed Training in Tennis | |
6 | ITF (2003), Strength and Conditioning in Tennis | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Raket, top, file |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 2 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 2 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 2 | 6 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 130 |