|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin futbolun tanımını, futbol oyununun genel karakteristik özelliklerini, futbolun Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihi gelişimini, futbol oyun kurallarını, futbol oyununun temel tekniklerini ve taktiklerinin öğretimi hakkında bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Futbolun oyun kurallarını bili ve uygular. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Futbolda öğrendiği teorik ve pratik bilgileri farklı alanlarda uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Futbol ile ilgili temel teknikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Futbol ile ilgili temel teknikleri uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Futbol spor dalında, genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Futbolda oyun kuralları ve uygulama yöntemleri | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
2 | Futbola Özgü Isınma | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
3 | Futbolda Isınma ve Eğitsel Oyunlar | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
4 | Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
5 | Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
6 | Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
7 | Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Birim antrenman planı hazırlama ve uygulama -Savunma Prensipleri -Hücum Prensipleri -Anahtar Faktörler -Saha Kullanımı | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
10 | Birim antrenman planı hazırlama ve uygulama -Savunma Prensipleri -Hücum Prensipleri -Anahtar Faktörler -Saha Kullanımı | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
11 | 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
12 | 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
13 | 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
14 | 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
15 | 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge | Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Futbol Öğretim Planı (Gençlerin Antrenmanı)Worwort Franz Beckenbauer,Alman Futbol Federasyonu. | |
2 | UEFA B ve UEFA A Lisans Antrenör Kursu Ders Notları. | |
3 | Futbol Taktik Kitabı, Türkiye Futbol Federasyonu,Eğitim Yayınları:10, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Futbol Topu, Antrenman Ayracı, Kapak, Huni, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | 6 | 2 | 20 |
9.Proje | 12 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 16 | 2 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 6 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |