|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEVKET CİHAT ÖZER (cihatozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Artistik cimnastikle ilgili temel becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Artistik cimnastikle ilgili temel becerilere sahip olmalı. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Artistik cimnastik ile ilgili 6-8 yaş grubu çocuklarına yönelik farklı aletlerdeki temel kuvvet, esneklik ve denge beceri geliştirme tekniklerini bilmeli |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Farklı aletlerdeki 6-8 yaş grubu çocuklarına yönelik artistik cimnastik becerileri için yardım metotlarını öğrenebilmeli. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | 6-8 yaş grubu çocuklarına yönelik uygun özel antrenman programı hazırlayabilmeli. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Artistik cimnastikle ilgili genel kuramsal bilgilerin aktarımı, temel beceri ve tekniklerin tanıtımı ve öğretimini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Koşmalar, yürümeler, sekmeler, sıçramalar dönüşler, esneklik çalışmaları, yuvarlanmalar | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
2 | Yer: yuvarlanmalar, amut, çember; Barfiks: tutuşlar, sallantı; Denge: yürüyüşler, dönüşler atlayışlar | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
3 | Yer: Yüksek takla, amut, free fall ; Atlama: Tramplen çıkışı | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
4 | Yer: Bağlantılı hareketler; Barfiks: Ballantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
5 | Yer: Bağlantılı hareketler; Barfiks: Sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: Basit atlayışlar | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
6 | Yer: Bağlantılı hareketler; Barfiks: sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: Basit atlayışlar | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
7 | Yer: Bağlantılı hareketler; Barfiks: sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: Basit atlayışlar | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yer: Bağlantılı hareketler; Barfiks: sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: Basit atlayışlar | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
10 | Yer: Akrobatik bağlantılı hareketler; Barfiks: Sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: Basit atlayışlar | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
11 | Yer: Zorunlu seri çalışması; Barfiks: Zorunlu seri çalışması; Denge: Zorunlu seri çalışması; Paralel: Zorunlu seri çalışması; Atlama: Atlayışlar | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
12 | Yer: Zorunlu seri çalışması; Barfiks: Zorunlu seri çalışması; Denge: Zorunlu seri çalışması; Paralel: Zorunlu seri çalışması; Atlama: Atlayışlar | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
13 | Yer: Zorunlu seri çalışması; Barfiks: Zorunlu seri çalışması; Denge: Zorunlu seri çalışması; Paralel: Zorunlu seri çalışması; Atlama: Atlayışlar | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
14 | Yer: Zorunlu seri çalışması; Barfiks: Zorunlu seri çalışması; Denge: Zorunlu seri çalışması; Paralel: Zorunlu seri çalışması; Atlama: Atlayışlar | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | D.Mitchell, B.Davis, R.Lopez (2002) Teaching Fundamental Gymnastics Skills, Human Kinetics | |
2 | Turoff, F. (1991). Artistic Gymnastics. Dubuque: Wm. C. Brown Publishers | |
3 | Werner, P.H. (1994) Teaching Children Gymnastics Becoming a MasterTeacher | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 12 | 2 | 5 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 3 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 1 | 3 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |