|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, yamaç paraşütü tanım, kavram ve araç-gereçlerin kuramsal olarak işlenmesini takiben, temel uçuş tekniklerinin öğrenimi için becerilerin uygulamalı olarak, farklı eğimlere sahip düz ve eğimli alanlardaki uygulamalarla, pekiştirilmesi ve üst düzey uçuş deneyimine zemin hazırlayan P2 pilot becerilerinin gelişimi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yamaç paraşütünde sporunda kullanılan araç-gerecin özelliklerini kavrayabilir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Yamaç paraşütündeki temel uçuş tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | 60-300m arası yüksekliğe sahip tepelerden uçabilir. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Acil durum prosedürlerini uygulayabilir. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yamaç paraşütü sporuna giriş, Türkiye’de ve dünya’da yamaç paraşüt sporu , Yamaç paraşütüyle ilgili temel bilgiler, aerodinamik, uçuş bilgi ve becerisi, uçuş emniyeti, uçuş kumandaları, sevk ve idare, hava trafik kuralları,meteoroloji, acil durumlar, yedek paraşüt açma konularını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yamaç paraşütü sporuna giriş, | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Türkiye’de ve dünya’da sportif havacılık Türk Hava Kurumu ve yamaç paraşüt sporu tarihçesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Yamaç paraşütüyle ilgili temel bilgiler, | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Aerodinamik, | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Uçuş bilgi ve becerisi, | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Uçuş emniyeti, | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Uçuş kumandaları, sevk ve idare, | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hava trafik kuralları, | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Meteoroloji, | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Acil durumlar, | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Yedek paraşüt açma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Yamaç paraşütü yer çalışmaları; beş nokta taklası | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
14 | Uçuş ve iniş alanlarının planlanması | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
15 | De- Brifing ve uçuş kritikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dennis Pagen The Art of Paragliding 2001 Noel Whittall Paragliding The Complete Guide 2000 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projektor, yamaç paraşütü, harness, kask |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 3 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 4 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 1 | 6 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
Uçuş egzersizleri | 5 | 4 | 20 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |