|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, kitesurfe ilişkin temel teknik becerinin kuramsal ve uygulamalı şekilde gelişimini takiben kitesurf yarışma tipleri ve kurallarının öğrenimi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kite sörfü ekipmanını ve donanım bilgisini öğrenebilme |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Kite sörf seyir becerisini uygulayabilme |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Kite sörf yarışma tipi ve kurallarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Donanım bilgisi (kite, ipler, hernes, tahta), rüzgar ve beceriye göre kite ve tahta seçimi, body direct, denizde kite kaldırma, rüzgara göre temel seyir pozisyonu ve denge, rüzgaraltı ve rüzgarüstü kaymalar, yavaş rüzgar üstü ve rüzgar altı dönüşlerde uçurtma ve vücut pozisyonları gibi TYF KT-3 düzeyi standart konularını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | TYF KT-3 standart konuları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
2 | Donanım bilgisi (kite, ipler, hernes, tahta), | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
3 | Rüzgar ve beceriye göre uçurtma ve tahta seçimi, | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Kulüp ortamı ve spot yönetimi | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Denizde koruma, güvenlik ve acil durumlar | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | Kitesurfte bilinmesi gereken temel denizcilik bilgileri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Kitesurf yarışma tip ve kuralları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Denizde body direct, | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | denizde uçurtmayı kaldırma, | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Rüzgara göre temel seyir pozisyonu ve denge-1 | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Rüzgara göre temel seyir pozisyonu ve denge-2 | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Rüzgaraltı ve rüzgarüstü kaymalar-1 | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Rüzgaraltı ve rüzgarüstü kaymalar-2 | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Yavaş rüzgar üstü ve rüzgar altı dönüşlerde uçurtma ve vücut pozisyonları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kite surf eğitimi klavuzu (20109 T.C. Yelken Federasyonu, Ankara | |
2 | https://kitesurfing-handbook.peterskiteboarding.com/ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kite, harnes, tahta, kask, telsiz |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2 | 1 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 1 | 2 | |
7.Performans Ödevi | 1 | 5 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 1 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 1 | 5 |
c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Kitesurf deniz uygulama kampı | 1 | 30 | 30 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |