Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT312 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT312 Adı: SPOR TARİHİ VE OLİMPİZM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 0
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Olimpiyat oyunlarındaki gelişmeleri ve olayları kronolojik sırayla inceleme ve yorumlama, eski medeniyetlerdeki olimpiyat oyunlarının ve modern olimpiyat oyunlarının organizasyon yapılarını ve işleyişini karşılaştırma bilgi ve becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Olimpiyat oyunlarındaki gelişmeleri ve olayları kronolojik sırayla inceler ve yorumlar. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Antik olimpiyat oyunlarının ve modern olimpiyat oyunlarının organizasyon yapılarını ve işleyişini karşılaştırır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Spor tarihi, spor felsefesi ve olimpizmin temel kavramlarını tanımlar. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Felsefe ve spor felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklar. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Felsefenin temel kavramları, Felsefi bağlamda spor olgusunun incelenmesi, Hareket-Oyun felsefesi ve yarışma, Rekabet, Dayanışma, Yenme-Yenilme sorunsalı olarak spor, Olimpizmin tarihsel gelişimi ve Olimpik değerler eğitimi konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Felsefenin Temel Kavramları Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
2 Felsefi Bağlamda Spor Olgusunun İncelenmesi Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
3 Bir Temel İnsan Hakkı Olarak Spor Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
4 Kendini Yeniden Yaratma Olarak Spor Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
5 Spor Yapan İnsan ve Beden Felsefesi Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
6 People Who Do Sports and Philosophy of the Body Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
7 Spor Yapan İnsan ve Zihin Felsefesi Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
8 Ara Sınav
9 Bir Yarışma, Rekabet, Dayanışma, Yenme-Yenilme Sorunsalı Olarak Spor Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
10 Bir Felsefi Düşünüş Olarak Spor ve Olimpizm Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
11 Olimpizmin Tarihsel Gelişimi; Antik Olimpiyat Oyunları ve İnsan İdeali Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
12 Olimpizmin Tarihsel Gelişimi; Modern Olimpiyat Oyunları ve Olimpik Hareket Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
13 Olimpizmin Felsefi Dayanakları ve Olimpik Değerler Eğitimi Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
14 Bir Kültür Olarak Olimpizm Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
15 Olimpiyatların Karanlık Yüzü;Olimpik Ruhu Tehdit Eden Gelişmeler Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ”İnsan, Spor Ve Olimpizm” Erdemli A. İstanbul,1996
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 0