|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Olimpiyat oyunlarındaki gelişmeleri ve olayları kronolojik sırayla inceleme ve yorumlama, eski medeniyetlerdeki olimpiyat oyunlarının ve modern olimpiyat oyunlarının organizasyon yapılarını ve işleyişini karşılaştırma bilgi ve becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Olimpiyat oyunlarındaki gelişmeleri ve olayları kronolojik sırayla inceler ve yorumlar. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Antik olimpiyat oyunlarının ve modern olimpiyat oyunlarının organizasyon yapılarını ve işleyişini karşılaştırır. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Spor tarihi, spor felsefesi ve olimpizmin temel kavramlarını tanımlar. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Felsefe ve spor felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklar. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Felsefenin temel kavramları, Felsefi bağlamda spor olgusunun incelenmesi, Hareket-Oyun felsefesi ve yarışma, Rekabet, Dayanışma, Yenme-Yenilme sorunsalı olarak spor, Olimpizmin tarihsel gelişimi ve Olimpik değerler eğitimi konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Felsefenin Temel Kavramları | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
| 2 | Felsefi Bağlamda Spor Olgusunun İncelenmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
| 3 | Bir Temel İnsan Hakkı Olarak Spor | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
| 4 | Kendini Yeniden Yaratma Olarak Spor | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
| 5 | Spor Yapan İnsan ve Beden Felsefesi | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
| 6 | People Who Do Sports and Philosophy of the Body | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
| 7 | Spor Yapan İnsan ve Zihin Felsefesi | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bir Yarışma, Rekabet, Dayanışma, Yenme-Yenilme Sorunsalı Olarak Spor | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
| 10 | Bir Felsefi Düşünüş Olarak Spor ve Olimpizm | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
| 11 | Olimpizmin Tarihsel Gelişimi; Antik Olimpiyat Oyunları ve İnsan İdeali | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
| 12 | Olimpizmin Tarihsel Gelişimi; Modern Olimpiyat Oyunları ve Olimpik Hareket | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
| 13 | Olimpizmin Felsefi Dayanakları ve Olimpik Değerler Eğitimi | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
| 14 | Bir Kültür Olarak Olimpizm | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
| 15 | Olimpiyatların Karanlık Yüzü;Olimpik Ruhu Tehdit Eden Gelişmeler | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ”İnsan, Spor Ve Olimpizm” Erdemli A. İstanbul,1996 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 0 | ||