| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Spora özgü temel psikolojik becerileri kullanabilmeli. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Pozitif düşüncenin sportif başarıdaki önemini bilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Görselleme çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmalı |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Konsantrasyon ve dikkat kontrolünü uygulayabilmeli |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Zihinsel hazırlık kavramları, psikolojik beceri eğitimi, zihinsel antrenman uygulama koşulları, zihinsel antrenmanın kuramsal boyutu, zihinsel antrenman teknikleri, kendine güven modelleri konularını kapsamaktadır. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Zihinsel antrenmana giriş ve temel tanımlar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 2 |
Temel Psikolojik Beceriler |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 3 |
Pozitif Düşünme planı |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 4 |
Yarışmaya Hazırlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 5 |
Dikkat Kontrolü |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 6 |
Görselleme |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 7 |
Grup Dinamikleri |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Baskıyla başa çıkabilmek |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 10 |
Sakatlık psikolojisi |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 11 |
Her Şeyi Birlikte Yapma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 12 |
Enerjinin Korunması |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 13 |
Profesyonel Plan ve Son Oyun Planı |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 14 |
Profesyonel Plan ve Son Oyun Planı |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 15 |
Genel sınava hazırlık |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Bull, J. S., Albinson, J. G. Christopher, J.S. (1996). The Mental Game Plan: Getting Psyched for Sport. Brington: Sports Dynamics. |
| 2 |
Murpy, S. (1996). The Achievement Zone. New York: G. P. Putnam?s Sons. |
| 3 |
Moskofsky, D. L. & Zaichkowsky, L: D. (2002). Medical and Psychological Aspects of Sport and Exercise. Morgantown: Fitness Information Technology, Inc. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Sınıf, yansıtıcı cihazlar, yayınlanmış makaleler |