|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Atletizmde koşu, atma ve atlama branş grupları üzerine, bazı özel tekniklerin kuramsal ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesi amaçlanmaktadır. Öğrenciler bu dersi aldıktan sonra atletizm branşları ile ilgili genel bilgileri öğreneceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Atletizmin temel branşlarını yapabilir ve gösterebilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Atletizmin temel branşlarının öğreniminde basamaklamaları kullanabilir. |
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Atletizmin branşlarının öğreniminde farklı alıştırmaları kullanabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Atletizmin saha ölçülerini ve yarış kurallarını bilir. |
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Koşu atma ve atlama branşlarında teknik analiz, koşu, atma ve atlama mekaniğinin incelenmesi içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin işlenişi, seminer konularının belirlenmesi. | Anlatma Yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması. |
2 | Atletizmde genel ve özel ısınma (atmalar). | Anlatma Yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması. |
3 | Gülle atma kayma tekniğinin analizi. | Anlatma Yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması. |
4 | Gülle atma rotasyon tekniğinin analizi. | Anlatma Yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması. |
5 | Disk atma tekniğinin analizi. | Anlatma Yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması. |
6 | Cirit atma tekniğinin analizi. | Anlatma Yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması. |
7 | Çekiç atma kayma tekniğinin analizi. | Anlatma Yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | 800m-1500m koşu mekaniğinin analizi. | Anlatma Yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması. |
10 | 3000m engel koşu mekaniğinin analizi. | Anlatma Yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması. |
11 | 3000-5000m koşu tekniğinin analizi. | Anlatma Yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması. |
12 | Maraton koşu mekaniğinin analizi. | Anlatma Yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması. |
13 | Yürüyüş tekniğinin analizi. | Anlatma Yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması. |
14 | Seminer ve tartışma. | Anlatma Yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması. |
15 | Genel Sınav Hazırlığı. | Anlatma Yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Atletizm sahası, atma, atlama, koşu malzemeleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 2 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 2 | 6 |
Laboratuvar Sınavı | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 133 |