|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Pilatese ilişkin temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mat- Reformer vb. malzeme kullanımının önemini açıklar. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Kişiye uygun program yapabilme kabiliyeti gösterir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Mat ve Reformer‘ daki egzersiz kurallarını bilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Mat ve Reformer‘ daki egzersizlere ilişkin temel teknikleri uygular. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Salon kuralları, pilates salonu ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, pilates ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, tüm vücut sağlığı ve birlikteliği, pilates hareket ilkeleri, ideal postür, pilates hareket tekniği konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pilates salonu kullanma kuralları, pilates branşına ilişkin temel kavramlar, kullanılan malzemenin standartları, pilates branşı ile diğer branşların fiziki farklılıkları | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
2 | Teorik: Pilates branşı tarihi, prensipleri, hareket ilkeleri, Pilates eğitmen standartları, öğretme teknikleri ve becerileri | Anlatım, soru-cevap yöntemi, görsel sunum |
3 | Teorik: Nefes, Solunum kasları, omurganın konumu, iskelet sistemi ve postür, postür bozuklukları, Pelvis konumu, abdominal kas sistemi Uygulama: Pilates nefes alıştırmaları, vücut pozisyonu ve pelvis konumu | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi |
4 | Teorik: Nefes, Omurganın doğal pozisyonu Uygulama: Level-II mat egzersizleri başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
5 | Teorik: Uygulanan hareketlerin tekrarı Uygulama: Nefes çalışmalarının tekrarı, Level-II mat egzersizleri devamı | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
6 | Teorik: Level-II Mat Egzersizleri hakkında bilgi Uygulama: Level-II Mat egzersizleri , kontrol noktaları, amaçları, modifikasyonları, alınacak önlemler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
7 | Vize sınavı hazırlık çalışmaları- uygulamalı ders yapma | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teorik: Level-II Mat Egzersizleri hakkında bilgi Uygulama: Mat II egzersizlerinin devamı, kontrol noktaları, amaçları, modifikasyonları, alınacak önlemler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
10 | Teorik: Level-II Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Reformer hareketlerinin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, alınacak önlemler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
11 | Teorik: Level-II Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Reformer hareketlerinin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
12 | Teorik: Level-II Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Reformer hareketlerinin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
13 | Teorik-Uygulama: Reformer hareketleri kontrol noktaları, amaçları, modifikasyonları, alınması gereken önlemler konusunda ders tekrarı | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
14 | Uygulama: Level- I ve Level II Mat egzersizlerinden oluşan program yapıp sınıfa uygulamalı ders yaptırmak | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
15 | Level-I-Level-II Reformer Egzersizlerinden oluşan teorik ve uygulamalı ders tekrarı | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ellsworth, A. (2017). Pilates Anatomisi. Akılçelen Kitaplar, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 0 |