|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders sonunda öğrenciler voleybola ait teknik ve taktik öğretimi ve bunların üst düzey uygulanış ilkeleri tanıyarak, voleybol öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini tanıyacak, voleybolcu seçimindeki yetenek kriterleri anlayacak, voleybolda kullanılan ölçme ve değerlendirme prensiplerini öğrenecek ve takım içi iletişim becerilerinin nasıl olması gerektiğini kavrayacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Voleybola ilişkin taktikleri kavrar |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Voleybol ile ilgili yayınları takip eder |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Voleybolcu seçimine ait kriterleri kavrar |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Voleybola ait yıllık antrenman planı hazırlar |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Voleybolda Yıllık Antrenman Planlaması *Hazırlık dönemi *Müsabaka dönemi *Geçiş dönemi 2. Voleybolda Yetenek Seçimi ve Testler 3. Voleybolda Gözlem 4. Voleybolun Psikolojik Açıdan Değerlendirilmesi 5. Voleybolda takım içi ilişkiler 6. Voleybol öğretiminde kullanılan öğretim model ve yöntemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Voleybolda Yıllık Antrenman Planlaması *Hazırlık dönemi *Müsabaka dönemi | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
2 | Voleybolda Yıllık Antrenman Planlaması *Müsabaka dönemi *Geçiş dönemi | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
3 | Voleybolda Yetenek Seçimi ve Testler | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
4 | Voleybolda Gözlem | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
5 | Voleybolda Taktik *Hücum sistemleri | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
6 | Voleybolda Taktik *Savunma sistemleri | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
7 | Voleybol maç kasetlerinin analizi | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Voleybolun Psikolojik Açıdan Değerlendirilmesi | |
10 | Voleybol İle İlgili Yeni Gelişmelerin ve Makalelerin Taranması ve Tartışılması | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
11 | Voleybol İle İlgili Yeni Gelişmelerin ve Makalelerin Taranması ve Tartışılması | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
12 | Voleybol öğretiminde kullanılan model ve öğretim yöntemleri | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
13 | Voleybol öğretiminde kullanılan model ve öğretim yöntemleri | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
14 | Voleybol öğretiminde kullanılan model ve öğretim yöntemleri | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
15 | Voleybolda takım içi iletişim | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 2. FRÖHNER, B. (Çev. Ali Cengiz). “Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları”, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1999. | |
2 | 3. HARMANDAR, Hakkı İsmail ve ark. “ Voleybolda Teknik”, Kütahya, 1996. | |
3 | 3- Karacabey,.K.,Paşaoğlu,(2019),Voleybolda Antreman,Ergun Yayınevi, İzmir | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 179 |