|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
OSMAN DİŞÇEKEN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öğrencilere; Performans oyuncularında fiziksel antrenmanın önemi ve bileşenlerini, teniste ısınma, soğuma, esneklik ve kuvvete yönelik çalışmalarını, teniste durumsal antrenmanları öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tenis oyununun fiziksel taleplerini ve bunlara göre performans oyuncularında yapılması gerekli fiziksel antrenmanların önemini ve bileşenlerini bilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Performans tenisçilere yönelik yönelik fiziksel testleri bilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Performans oyuncularında kuvvet, sürat ve dayanıklılığın geliştirilmesine yönelik antrenman prensiplerini ve yöntemlerini uygulayabilmeli. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Performans oyuncularında durumsal antrenman prensipleri ve yöntemlerini bilip ve uygulayabilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Performans sporcusu gelişiminde fiziksel antrenman bileşenleri, ısınma, soğuma, esneklik ve kuvvet gelişimlerine yönelik antrenman prensipleri, tenise yönelik durumsal antrenman | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tenis oyununun analizi ve fiziksel talepleri, Performans oyuncu gelişiminde fiziksel antrenmanın önemi ve bileşenleri. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
2 | Performans tenisçilerinde ısınma, soğuma ve esneklik antrenmanı. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
3 | Performans tenisçilerinde core antrenman. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
4 | Performans tenisçilerinde core antrenman. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
5 | Performans tenisçilerinde direnç antrenmanları. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
6 | Performans tenisçilerinde pliometrik antrenmanlar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
7 | Performans tenisçilerinde gereksinim duyulan kuvvet hareketleri ve testleri. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Performans tenisçilerinde kuvvette dayanıklılık yöntemleri. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
10 | Performans tenisçilerinde sürat ve çabukluk geliştirme yöntemleri. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
11 | Performans tenisçilerinde denge ve koordinasyon geliştirme yöntemleri. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
12 | Performans oyuncularında Durumsal Tenis antrenmanları. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
13 | Performans oyuncularında Durumsal Tenis antrenmanları. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
14 | Performans oyuncularında Durumsal Tenis antrenmanları. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
15 | Genel sınava hazırlık. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ITF (2003), Strength and Conditioning in Tennis | |
2 | ITF (1998), İleri Düzey Antrenörün El Kitabı Grossser/Kraft/Schönborn (2000) Speed Training in Tennis | |
3 | Tenis Teknik ve Taktikleri. 2.baskı Osman Kermen Nobel Yayıncılık2002. | |
4 | “Tenise Başlarken,Öğretmenin El Kitabı”,Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını No: 1 Ankara,1999. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Raket, top, file |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 6 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 6 | 6 | 10 |
8.Dönem Ödevi | 12 | 6 | 10 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 6 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 6 | 1 | 6 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |