Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT432 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT432 Adı: FUTBOL IV Teorik+Uygulama: 2+4 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERHAN IŞIKDEMİR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; futbolda temel savunma prensiplerini, savunma çeşitlerini ve sistemlerini; adam adama, alan, baskılı ve kombine savunmaları ve maç gözlemi ve istatistik tutmayı öğretmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Futbolda yetenek seçimini bilir ve çalışmalarında kullanabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Futbolda temel antrenman yöntemlerini bilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Oyuncuların performanslarını artırıcı temel motorik özellikleri bilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Futbol genel koordinasyon ve ritim ilkelerini ve safhalarını bilir ve bunu uygun davranış geliştirebilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Spor bilimlerinin kuramsal temellerine dayalı ve elit düzeyde yapılmış futbol spor dalına yönelik bilgi ve becerilerin pratiğe aktarılması; farklı koşullar altında uygulamaların yapılmasını destekleyecek teknoloji katkılı bilginin öğretimini içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dönem Planının Anlatılması ve Konu Dağılımlarının Yapılması Soru-Cevap Anlatma Yöntemi
2 Oyun Kurguları: 1) Geriden Oyun Kurma 2) Takım Halinde Savunma (Teori) Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Rapor Hazırlama
3 Oyun Kurguları Çalışması: Grup Çalışması (Teori) Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Rapor Hazırlama
4 Oyun Kurguları Çalışması: Grup Çalışması (Teori) Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Rapor Hazırlama
5 Oyun Kurguları Çalışması: Grup Çalışması (Teori) Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Rapor Hazırlama
6 Dar Alan Oyunları: 9v9 takım halinde Savunma (Uygulama) Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Rapor Hazırlama
7 Dar Alan Oyunları: 9v9 Geriden Oyun Kurma (Uygulama) Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Rapor Hazırlama
8 Ara Sınav
9 11v11 Oyunda; 1) Takım Halinde Savunma 2) Geriden Oyun Kurma Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Rapor Hazırlama
10 11v11 Oyunda; 1) 2. Bölgede Savunma 2) Kanatlardan Hücum Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Rapor Hazırlama
11 11v11 Oyunda; 1) Direkt Hücum 2) Merkezden Hücum Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Rapor Hazırlama
12 11v11 Oyunda; 1) Oyunda Yön Değiştirme 2) 3. Bölgede Hücum Varyasyonları Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Rapor Hazırlama
13 11v11 Oyunda; 1) Savunmadan Hücuma Geçiş 2) Hücumdan Savunmaya Geçiş Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Rapor Hazırlama
14 Kombine Antrenman Uygulaması -Kuvvet, Teknik, Aerobik Dayanıklılık Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Rapor Hazırlama
15 Kombine Antrenman Uygulaması: Kuvvet, Çabukluk, Çeviklik, Teknik, Taktik Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Grup Çalışması Rapor Hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Açıkada, Caner., Antrenman Bilimi: Antrenman İlkeleri ve Periodizasyon, Form Antrenmanları
2 Tudor, Bompa; Carlo, A. Buzzichelli; Dönemleme (6. Basım)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 8 2 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 6 3 18
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 3 18
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 2 4
0
0
Toplam İş Yükü 170