|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KONTROL VE OTOMASYON | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KUTAY CÜNERAY (kutaycuneray@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KUTAY CÜNERAY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere istenen amaca yönelik ileri mikrodenetleyici kontrollü sistem tasarımı becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yüksek seviyeli mikrodenetleyici programlama dilinde karar verme/döngü işlemlerini yapabilir. |
PÇ-6 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-7 Herhangi bir programa ait algoritma oluşturur ve ileri seviye programa dillerinden en az biri ile program yazar. PÇ-23 Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir. PÇ-33 Sayısal elektronik elemanları ve sistemleri hakkında yeterli bilgi ve beceri sahibi olur, sayısal devre tasarımı yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yüksek seviyeli mikrodenetleyici programlama dilinde mikrodenetleyici ile ADC devre uygulamaları yapabilir |
PÇ-6 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-7 Herhangi bir programa ait algoritma oluşturur ve ileri seviye programa dillerinden en az biri ile program yazar. PÇ-23 Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir. PÇ-33 Sayısal elektronik elemanları ve sistemleri hakkında yeterli bilgi ve beceri sahibi olur, sayısal devre tasarımı yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yüksek seviyeli mikrodenetleyici programlama dilinde mikrodenetleyici ile çeşitli sensör içeren devre uygulamaları yapabilir. |
PÇ-6 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-7 Herhangi bir programa ait algoritma oluşturur ve ileri seviye programa dillerinden en az biri ile program yazar. PÇ-23 Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir. PÇ-25 Kontrol ve otomasyon sistemlerinin kullanıldığı yerler hakkında bilgi sahibi olur. İhtiyaca göre kontrol ve otomasyon sistemleri tasarlayabilir. PÇ-33 Sayısal elektronik elemanları ve sistemleri hakkında yeterli bilgi ve beceri sahibi olur, sayısal devre tasarımı yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yüksek seviyeli mikrodenetleyici programlama dilinde mikrodenetleyici ile seri iletişim devre uygulamaları yapabilir. |
PÇ-6 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-7 Herhangi bir programa ait algoritma oluşturur ve ileri seviye programa dillerinden en az biri ile program yazar. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. PÇ-23 Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir. PÇ-33 Sayısal elektronik elemanları ve sistemleri hakkında yeterli bilgi ve beceri sahibi olur, sayısal devre tasarımı yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Yüksek seviyeli mikrodenetleyici programlama dilinde mikrodenetleyici ile çeşitli motor devre uygulamaları yapabilir |
PÇ-6 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-7 Herhangi bir programa ait algoritma oluşturur ve ileri seviye programa dillerinden en az biri ile program yazar. PÇ-20 Elektrik motorları ve sürücü devreleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-23 Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir. PÇ-33 Sayısal elektronik elemanları ve sistemleri hakkında yeterli bilgi ve beceri sahibi olur, sayısal devre tasarımı yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mikrodenetleyici ile ADC uygulamaları, Mikrodenetleyici ve anahtarlama elemanları ile devre uygulamaları, Mikrodenetleyici ile sensörlü devre uygulamaları, Mikrodenetleyici ile EEPROM’lu devre uygulamaları, Mikrodenetleyici ile seri iletişim devre uygulamaları, Mikrodenetleyici ile çeşitli motorlu devre uygulamaları, Arduino uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mikrodenetleyici programının temel blokları, Temel giriş çıkış programları | Anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri |
2 | Mikrodenetleyici ile ADC devreleri kurmak | Anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri |
3 | Mikrodenetleyici ile ADC devreleri kurmak | Anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri |
4 | Mikrodenetleyici ile seri iletişim devreleri kurmak | Anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri |
5 | Mikrodenetleyici ile seri iletişim devreleri kurmak | Anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri |
6 | Mikrodenetleyici ile sensörlü devreler kurmak | Anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri |
7 | Mikrodenetleyici ile sensörlü devreler kurmak | Anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mikrodenetleyici ile motorlu devreler kurmak | Anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri |
10 | Mikrodenetleyici ile motorlu devreler kurmak | Anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri |
11 | Mikrodenetleyici ile LCD, kesme, timer, tuş takımı, seri iletişim, ADC, sensör ve motor uygulamalarını birleştirerek tasarım uygulamaları yapmak | Anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri |
12 | Mikrodenetleyici ile LCD, kesme, timer, tuş takımı, seri iletişim, ADC, sensör ve motor uygulamalarını birleştirerek tasarım uygulamaları yapmak | Anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri |
13 | Mikrodenetleyici ile LCD, kesme, timer, tuş takımı, seri iletişim, ADC, sensör ve motor uygulamalarını birleştirerek tasarım uygulamaları yapmak | Anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri |
14 | Arduino ve Uygulamaları | Anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri |
15 | Arduino ve Uygulamaları | Anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kanat, V. (2021). Sensörler ile Arduino. Dikeyeksen Yayıncılık. | |
2 | Delebe, E., & YAYIN, K. (2021). Projeler ile Arduino (Vol. 135). KODLAB YAYIN DAĞITIM YAZILIM LTD. ŞTİ. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon, Mikrodenetleyici ile ilgili yazılım, Mikrodenetleyici deney seti. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |