| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEBNEM ŞERİFE ŞAHİNKAYA (serifeordek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		ŞEBNEM ŞERİFE ŞAHİNKAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Osmanlı Türkçesi ile yazılmış bir metnin neşrinin bütün süreçlerini sistemli bir şekilde öğrenmek ve bu amaca yönelik uygulama yapmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Metinle ilişkili kavramları tanımlayabilecek. | 
			
		 
			PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Nüsha tespiti ve tavsifi hakkında tecrübe sahibi olacak. | 
			
		 
			PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Metin tenkidi yöntemlerini kullanabilecek. | 
			
		 
			PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Metin neşrinin temel esasları, tenkitli metin neşri, tenkitli metin neşri süreci, metin neşrinde imla, nüsha tespiti ve tavsifi, tenkitli metin neşri uygulamaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Metin Nedir? | Konu Anlatımı | 
| 2 | El yazması eser nedir, genel olarak neleri ihtivâ eder? | Konu Anlatımı | 
| 3 | Yazma eser üretimi: Kâğıt, mürekkep, cilt, tezhip, minyatür sanatlarının tarihsel gelişimi. | Konu Anlatımı | 
| 4 | Metin neşrinin ana esasları: Tespit-temin-tavsif. | Konu Anlatımı | 
| 5 | Metin neşrinin ana esasları: Tespit-temin-tavsif. | Konu Anlatımı | 
| 6 | Tenkit Çeşitleri. | Konu Anlatımı | 
| 7 | Tenkit Çeşitleri. | Konu Anlatımı | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tenkitli metinde kullanılacak nüshanın belirlenmesi. | Konu Anlatımı, Sunum | 
| 10 | Metin tenkidi ve yöntemleri: soyağacı/şema yöntemi, gruplandırma yöntemi. | Konu Anlatımı, Sunum | 
| 11 | Neşir Kaideleri. | Konu Anlatımı, Sunum | 
| 12 | Tenkitli metin neşri uygulaması. | Konu Anlatımı, Sunum | 
| 13 | Tenkitli metin neşri uygulaması. | Konu Anlatımı, Sunum | 
| 14 | Tenkitli metin neşri uygulaması. | Konu Anlatımı, Sunum | 
| 15 | Tenkitli metin neşri uygulaması. | Konu Anlatımı, Sunum | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Andrews, Walter G. (2015). “Osmanlı metin çalışmaları: geçmişe meydan okuma, geleceği tasarlama”. çev. Veysel Öztürk. | |
| 2 | Ateş, Ahmet (1942). “Metin Tenkidi Hakkında”. Türkiyat Mecmuası. VII: 253-267. | |
| 3 | Eski metinlere yeni bağlamlar: Osmanlıedebiyatı çalışmalarında yeni yönelimler”. haz. Hatice Aynur vd. İstanbul: Klasik Yay. 36-58. | |
| 4 | Aynur, Hatice vd. (2017). Metin neşri: problemler, tespitler, öneriler. İstanbul: Klasik Yay. | |
| 5 | Tulum, Mertol (2000). Tarihî Metin Çalışmalarında Usûl. İstanbul: Deniz Kitabevi. | |
| 6 | Karavelioğlu, Murat A. (2010).“İbnülemin’in Divan Neşirleri”. Divan Edebiyatı Araştırmaları Dergisi 4: 27-58. | |
| 7 | Ece, Selami (2015). Klasik Türk Edebiyatı Araştırma Yöntemleri. Erzurum: Eser Yay. | |
| 8 | Witkam, JanJust (2011). Tenkitli Metin Neşrinde Soy-ağacı Yaklaşımı. çev. Murteza Bedir. İstanbul: Küre Yay. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||