|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UĞUR CANSIZ (ugurcansiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATİH KARATAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mesleki Almanca dersi, öğrencinin meslek alanıyla ilgili çok basit metinleri okuyabilmesini, yazabilmesini, ses bilgisine, basit düzeyde gramere ve kelime bilgisine sahip olmasını amaçlamaktadır. Bu amaçların yanı sıra meslek alanıyla ilgili yalın ifadeleri anlayabilmesini, kullanabilmesini hedeflemektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Somut ihtiyaçlari dile getiren günlük hayattaki alışıldık ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilir ve bunlarla kendini ifade edebilir. |
PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kendini ve başkalarını tanıtabilir, başka insanların kişisel bilgilerine yönelik (nerde oturdukları, kimleri tanıdıkları gibi) sorular sorabilir ve bu türden sorulara yanıt verebilir. |
PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğer konuştuğu kişiler yavaş ve anlaşılır konuşuyorlarsa ve ona yardıma hazırlarsa basit şekilde anlaşabilir |
PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders A1.1 düzeyine uygun olarak aşağıdaki içerikten oluşmaktadır. • Günlük konuşmaya dair örnekler • Okuma ve yazma çalışmaları • Ses bilgisi, kelime bilgisi ve telaffuz • Basit gramer kuralları • Bir ara sınav ve bir genel sınav | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Randevulaşma, zaman kavramlarını ifade etme | İkili Çalışma |
2 | Konak ve konaklama türlerini anlama, oda tanıtımı | Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Dilek kipleri (modalverben) (1) | Anlatma Yöntemi |
4 | Dilek kipleri (modalverben) (2) | Anlatma Yöntemi |
5 | Meslekler ve çalışma alanları | İkili Çalışma |
6 | İş ortamında sosyal etkileşim | İkili Çalışma |
7 | Geçmiş zaman (Perfekt) (1) | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geçmiş zaman (Perfekt) (2) | Anlatma Yöntemi |
10 | Alışveriş eylemlerinde bulunma, giyim kuşam kavramlarını tanıma | İkili Çalışma |
11 | Ayrılabilen fiilleri (trennbare Verben) | Anlatma Yöntemi |
12 | Sağlık kavramları, organlar, vücudun bölümleri | Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Dilek şart kipi (modalverb-sollen) | Grup Çalışması |
14 | Şehir turu planlama | İkili Çalışma |
15 | Yaşadığı bölgedeki gezip görülecek yerleri tanıtma | Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dengler, S., Rusch, P., & Schmitz, H. (2020). Netzwerk: Deutsch als Fremdsprache. A1: Kursbuch. Ernst Klett Sprachen GmbH. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 7 | 7 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |