| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Karşılaştırma, sebep sonuç, sorun çözüm bağlamlarında geliştirilmiş metinleri analiz edebilecektir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Bir sözcüğün uzun metinler içinde sözcük bilgisel olarak taşıdığı farklı özellikleri bilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Başlangıç düzeyde edebi metin türlerinin taşıdığı özellikleri farkına varabilecektir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		 | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Dersin genel kapsamı hakkında bilgi verme, önceki dersin kapsamıyla bağlantı kurma, işleyiş, beklentiler ve değerlendirme açısından bilgi verme	 | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 2 | 
		Bire bir karşılaştırma öğelerini kullanarak oluşturulmuş karşılaştırma metinlerinin okunup, incelenmesi.	 | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 3 | 
		Bütün noktaları kapsayarak oluşturulmuş karşılaştırma metinlerinin okunup, incelenmesi	 | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 4 | 
		Benzerlik ve farklılık öğeleri içeren karşılaştırma metinlerinin incelenip okunması	 | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 5 | 
		Sebep odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması.	 | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 6 | 
		Sonuç odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması.	 | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 7 | 
		Sonuç odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması.	 | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Hem sebep hem de sonuç noktalarının yer aldığı sebep-sonuç metinlerinin okunup incelenmesi	 | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 10 | 
		Sorun odaklı sorun-çözüm metinlerinin incelenmesi ve okunması.	 | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 11 | 
		Çözüm odaklı sorun-çözüm metinlerinin incelenmesi ve okunması.	 | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 12 | 
		Metin içindeki yeni sözcüklere yaklaşma stratejilerinin açıklanıp, metinler üzerinde kullanımı	 | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 13 | 
		Edebi metinlerin genel özellikleri hakkında bilgi verilmesi, içinde yer alan unsurların açıklanması	 | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 14 | 
		Edebi metinlerin genel özellikleri hakkında bilgi verilmesi, içinde yer alan unsurların açıklanması	 | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
	
		
		| 15 | 
		Edebi metin Örnekleri	 | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		Spears, D. (2013) Improving Reading Skills (7th Edition),Mc Graw Hill, New York | 
	
		
		| 2 | 
		Advanced Reading Power: Extensive Reading, Vocabulary Building, Comprehension Skills, Reading Faster (Beatrice S. Mikulecky, Linda Jeffries, Pearson& Longman) | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		 |