|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERVE NURLU (nurlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERVE NURLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, çocuk ve ergen danışanlarla psikolojik danışma süreci hakkında gerekli bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuk ve ergenlerin gelişimsel özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma kuramlarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmada aile ile nasıl konsültasyon yapabileceğini kuramlar doğrultusunda açıklayabilir. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-5 Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır. PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-12 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinde bireylerle yansız ve önyargısız bir iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma; çocuk ve ergenlerin gelişimsel özellikleri, çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecine yönelik farklı kuramlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çocuk ve Ergen Danışanlarda Dikkat Edilmesi Gerekenler | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
2 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Psikodinamik Yaklaşımlar | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
3 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada İnsancıl Yaklaşımlar Rogerian Kuram ve Oyun Terapisi | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
4 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada İnsancıl Yaklaşımlar II Gestalt ve Varoluşçu Yaklaşımlar | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
5 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Akılcı Duygusal Davranış Terapisi | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
6 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
7 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Aile ve Örgütsel Sistem Yaklaşımları | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çocuk ve Ergenlerle Yaşantısal Aile Danışmanlığı | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
10 | Çocuk ve Ergenlerle Minuchin Yapısal Aile Danışmanlığı | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
11 | Çocuk ve Ergenlerle Bowen Aile Sistemleri Terapisi | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
12 | Çocuk ve Ergenler ve Ailelerle Filial Aile Terapisi | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
13 | Çocuk ve Ergenlerle Milan Sistemik Aile Terapisi | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
14 | Çocuk ve Ergenlerde İçselleştirme sorunları | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
15 | Çocuk ve Ergenlerde Dışsallaştırma Sorunları | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çaykuş, T. M. ve Siyez, D. M. (2021). Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik danışma. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Akıllı tahta, bilgisayar, projeksiyon, powerpoint sunusu, tahta, kalem, ders kitabı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 16 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 15 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |