|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ ÇAKIRBAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Bağımsızlık savaşı, Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnkılâp tarihi ile ilgili kavramları bilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Osmanlının yıkılış süreci hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | I.Dünya savaşı hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Milli mücadele süreci hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öncelikle temel kavramların anlatılmasından sonra Osmanlı Devletinin Yıkılışı ve bu sırada yaptığı ıslahat hareketleri, yeni Türk Devleti’nin Kuruluş aşamaları, Türk İnkılâbının hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği, amacı ve temel kavramları | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
2 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (İç Sebepler) | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
3 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (Dış Sebepler) | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
4 | Devleti kurtarma ve reform çabaları | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
5 | Osmanlı Devleti’nde entellektüel hareketler | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
6 | Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika (savaşlar) | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
7 | Osmanlı Devleti'nin son dönemi ve I. Dünya Savaşı'na giriş | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
10 | Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
11 | Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
12 | Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (Kongreler) | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
13 | Misak-ı Milli Kararları ve TBMM'nin Açılması | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
14 | TBMM'nin aldığı kararlar ve önlemler | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ana Kaynak, Editör Ahmet KORKMAZ, Türk İstiklal Harbi ve Modern Türkiye'nin Doğuşu, Detay yayıncılık, Ankara 2019. | |
2 | Yardımcı Kaynak, Editör İlyas GÖKHAN, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2018. | |
3 | Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Haritalar, CD/DVD, Bilgisayar, Projection |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 11 | 11 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |