|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERHAT ÇELİKTEN (scelikten@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders lif donatılı çimento esaslı kompozitlerin yapısı, kullanılan malzemeleri, tanımı ve kullanılan malzemeleri; çimento esaslı malzemeler içinde kullanılan liflerin tipleri, özellikleri ve matris ile etkileşimleri; lif kullanılan çimentolu sistemlerin mekanik ve durabilite özellikleri ile uygulama alanları konusunda ayrıntılı bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çimentolu kompozitlerde kullanılan lif türlerini ve diğer malzemeleri bilmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Lif çimento etkileşimini ve lifli donatının çimento esaslı malzemelerdeki mekanizmasını bilmek |
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Lif donatılı çimento esaslı malzemelerin mekanik ve durabilite özelliklerini bilmek |
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
|
DÖÇ-4 | Lif donatılı çimento esaslı malzemelerin uygulama alanlarını bilmek |
PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Lif donatılı çimento esaslı kompozitlere ait tanımlar, lif çeşitleri, lifli donatının yapısı, lifli donatının çimento ile etkileşimi, lif donatılı çimento esaslı malzemelerin özellikleri ve uygulama alanları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Lif Donatılı Çimento Esaslı Kompozitler ile İlgili Genel Tanımlamalar | Anlatma Yöntemi |
2 | Lif Donatılı Çimento Esaslı Malzemelerin Yapısı | Anlatma Yöntemi |
3 | Lif Çimento Etkileşimi | Anlatma Yöntemi |
4 | Lif Donatılı Çimentolu Malzemelerin Mekanizması | Anlatma Yöntemi |
5 | Lif Donatılı Çimento Esaslı Malzemelerin Uzun Dönem Özellikleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Lif Donatılı Çimento Esaslı Malzemelerin Mekanik Özellikleri | Anlatma Yöntemi |
7 | Lif Donatılı Çimento Esaslı Malzemelerin Durabilite Özellikleri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çelik Lifler | Anlatma Yöntemi |
10 | Cam ve Asbest Lifler | Anlatma Yöntemi |
11 | Sentetik Lifler | Anlatma Yöntemi |
12 | Doğal Lifler | Anlatma Yöntemi |
13 | Yüksek Performanslı Sistemler | Anlatma Yöntemi |
14 | Sürekli Donatı | Anlatma Yöntemi |
15 | Lif Donatılı Çimento Esaslı Malzeme Uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fibre Reinforced Cementitious Composites, Arnon Bentur and Sidney Mindness, Taylor and Francis, 2007. | |
2 | Mechanics of Fiber and Textile Reinforced Cement Composites, Barzin Mobasher, CRC Press, Taylor and Francis Group, 2012. | |
3 | Web. ve kütüphane | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |