|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ana kayaç gruplarının oluşum süreçlerinin anlatılması ve bu kayaçların yapı ve dokularını kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ana kayaç tiplerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Ana kayaç tiplerininin oluşum süreçlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Kayaçların yapısını ve dokusunu tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. PÇ-12 Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kayaç döngüsü, magmatik kayaçların oluşumu ve sınıflandırılması, metamorfizma ve metamorfik kayaçların sınıflaması, sedimanter süreçler ve sedimanter kayaçların sınıflaması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yerkürenin yapısı ve oluşumu | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Levha tektoniği ve mağma oluşumu | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Mağmatik kayaçların oluşum süreçleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Mağmatik kayaçların sınıflaması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Mağmatik kayaçların dokusu | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Magmatik yapılar ve saha ilişkileri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Metamorfizma tanımı ve metamorfizma çeşitleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Metamorfik kayaçları sınıflaması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Metamorfik kayaçların yapı ve dokuları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Metamorfizma zon ve fasiyes | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Sedimanter süreçler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Kırıntılı sedimanter kayaçlar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Karbonatlı sedimanter kayaçlar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Piroklastik kayaçlar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Winter, J.D. (Çeviri Editörü: Helvacı, C.). 2019. Magmatik ve Metamorfik Petrolojinin Prensipleri. Nobel Akademik Yayıncılık, s. 702. | |
2 | Erkan, Y. 2013. Sedimanter Petrografi .Afşaroğlu Matbaası, s. 119. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kayaç örnekleri ve ince kesitler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |