|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çeşitli sanayi dallarında kullanılan endüstriyel madenlerin Dünya ve Türkiye'deki dağılımları, kullanıldığı sektörler ve üretim ve tüketimleri konusunda bilgi birikimi sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler endüstriyel mineraller hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler endüstriyel minerallerin kullanım alanları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Endüstriyel hammaddelerin Dünya ve Türkiye'de dağılımlarını değerlendirebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Metalurji, kimya, seramik, refrakter ve inşaat sanayii hammaddelerinin Dünyada ve Türkiye'deki dağılımı, üretim ve tüketimleri, teknolojisi ve kullanıldığı yerler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hammaddelerin tanımı ve sınıflandırılması. | Konu anlatımı. |
2 | Grafit, fosfat ve kükürtün hammadde özellikleri. | Konu anlatımı. |
3 | Barit, Sölestin, fluoritin özellikleri. | Konu anlatımı. |
4 | Kil minareleri , asbest, talk, manyezit ve sepiyolit (Lületaşı) nın hammadde özellikleri. | Konu anlatımı. |
5 | Jips, anhidrit, kayatuzu ve potas tuzunun özellikleri. | Konu anlatımı. |
6 | Nitratin, soda, sodyum sülfat ve bor tuzları. | Konu anlatımı. |
7 | Kum- çakıl, kumtaşı, şeylin özellikleri. | Konu anlatımı. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kireçtaşı, dolomit, mermer, traverten, tebeşir ve sleytler. | Konu anlatımı. |
10 | Granit, bazalt, diyabaz, pümis ve pomza özellikleri. | Konu anlatımı. |
11 | Perlit, nefelinli siyenit, pegmatit skarn ve damar kayaçları. | Konu anlatımı. |
12 | Süstaşları ve aşındırıcılar. | Konu anlatımı. |
13 | Radyoaktif maddeler. | Konu anlatımı. |
14 | Diğer endüstriyel hammaddeler. | Konu anlatımı. |
15 | Diğer endüstriyel hammaddeler. | Konu anlatımı. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temur, S., Endüstriyel Hammaddeler, Selçuk Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Konya 1994. | |
2 | Kırıkoğlu, M.S., Endüstriyel Hammaddeler, İstanbul Üniversitesi Matbaası Gümüşsuyu, İstanbul 1990. | |
3 | Sarıiz, K. ve Nuhoğlu, İ., Endüstriyel Hammadde Yatakları ve Madenciliği, Anadolu Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Yayınları No: 62, Eskişehir, 1992. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 0 | |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 179 |