|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET ORHAN (ahmet.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Doğal yapı malzemeleri konusunda bilgi ve deneyim kazandırmak. Ayrıca yapı ve kaplama taşları ile beton agregalarının araştırılması ve bu malzemelerin mühendislik özelliklerinin ortaya konularak işletilmesi ile taşların kullanımı ve korunmasına yönelik bilgiler kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Doğal yapı taşlarının aranıp bulunması aşamasında yapılan çalışmaların öğrenilmesi |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Doğal yapı taşları üzerinde gerçekleştirilen deneylerin öğrenilmesi |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Doğal yapı taşlarının kullanım yerine yönelik sorunlarının öğrenilmesi |
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Beton agregaların öğrenilmesi ve standart agrega deneylerinin öğrenilmesi |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar, yapı malzemeleri, blok taş, kaplama taş, agregalar ile diğer yapı malzemeleri (sıva malzemeleri, çimento hammaddeleri, yalıtım malzemeleri, çatı kaplama malzemeleri) özelliklerinin tanımlanması ile bunların elde edilmesine yönelik taş ocağı araştırmaları, Yapı malzemelerine yönelik uygulanan arazi ve laboratuvar deneyleri ve kullanım yerindeki standart değerlerle karşılaştırmalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, dersin amacı, konularının tanıtımı | Sözlü Anlatım |
2 | Sert kaya malzemeleri | Sözlü Anlatım |
3 | Kum ve çakıllar | Sözlü Anlatım |
4 | Asfalt agregaları | Sözlü Anlatım |
5 | Bağlayıcı malzemeler ve özellikleri | Sözlü Anlatım |
6 | Agregalar, tanım ve bulunuşu, arazi incelemeleri | Sözlü Anlatım |
7 | Agregaların fiziksel ve mekanik özellikleri | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Agregalar üzerinde gerçekleştirilen deneyler | Sözlü Anlatım |
10 | Doğal taş ocaklarında yapılan mühendislik jeolojisi çalışmaları | Sözlü Anlatım |
11 | Doğal yapı taşları (doğal blok taşlar, mermerler) | Sözlü Anlatım |
12 | Doğal yapı taşları (doğal blok taşlar, mermerler) | Sözlü Anlatım |
13 | Blok ve kaplama taşlarının mühendislik özellikleri ve standartları | Sözlü Anlatım |
14 | Doğal yapı taşı (mermer) ocak işletmeciliği | Sözlü Anlatım |
15 | Yapı taşlarının kullanım yerinde karşılaşılan sorunlar | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | [1] Akman, S., 1990. Yapı Malzemeleri, İTÜ İnşaat Fakültesi Matbaası, 2. Basım, sayı: 1408, İstanbul, 162 s. | |
2 | [2] McNally, G. H., 1998. Soil & Rock Construction Materials, E&FN Spon, London and New York, 403 p. | |
3 | [3] Postacıoğlu, B., 1986. Beton (Bağlayıcı maddeler, Agregalar, Beton) Cilt 1 - 2 Bağlayıcı maddeler, Matbaa Teknisyenleri Basımevi, İstanbul, 175 s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |