|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDUSSAMET ÖZKAN (abdussametozkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HASAN ÇETİNEL, FEVZİ YİĞİT, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı çağdaş dönemde din felsefesinde gelişen düşünce akımlarını öğrenciye aktarmaktır. Ayrıca çağdaş dönem problemlerine yönelik alanları tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çağdaş Din felsefesinde etkili olan şahısları tanıyabilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-2 | Çağdaş din felsefesinin problem alanlarına yönelik yorumlar yapabilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Din felsefesinin kadim problemleri ile çağdaş problemlerini karşılaştirabilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Din Felsefesi ile bilimin çağdaş dönemdeki ilişkisini yorumlayabilir. |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çağdaş din felsefesi ve problem alanlarını tanıtmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çağdaş din felsefesinin oluşumunda etkili olan şahısları tanır. | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
2 | Çağdaş din felsefesinin oluşumunda etkili olan şahısları tanır. | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
3 | Çağdaş din felsefesinin oluşumunda etkili olan şahısları tanır. | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
4 | Çağdaş dönemde felsefenin problem alanlarını açıklar. | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
5 | Çağdaş dönemde felsefenin problem alanlarını açıklar. | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
6 | Çağdaş dönemde felsefenin problem alanlarını açıklar. | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
7 | Din felsefesinin çağdaş dönem problemlerini tartışabilir. | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Din felsefesinin çağdaş dönem problemlerini tartışabilir. | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
10 | Din felsefesinin çağdaş dönem problemlerini tartışabilir. | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
11 | Çağdaş din felsefesi ve bilime bakış açısı örnekleri | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
12 | Çağdaş din felsefesi ve bilime bakış açısı örnekleri | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
13 | Çağdaş din felsefesi ve bilime bakış açısı örnekleri | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
14 | Din felsefesinin gelecek perspektifini çağdaş düşünce ile sentezleme | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
15 | Din felsefesinin gelecek perspektifini çağdaş düşünce ile sentezleme | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak Kitap, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |