Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / AE101 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: AE101 Adı: BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Beden eğitimi ve sporun gelişimi, kavramları, yayınları, meslek alanları, eğitim ve performans ile ilişkilerinin verilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Olimpik değerler konusunda farkındalık gösterebilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Rekreasyon ve yaşam boyu spor kavramlarının toplumda spor kültürünün oluşturulmasındaki öneminin farkındalığını kazanır. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Devlet, gönüllü kuruluşlar ve özel işletmelerdeki spor yapılanmalarının özelliklerini kavrar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Beden Eğitimi ve Spor Psikolojisi ile ilgili farklılıkları açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Geleneksel Türk Sporları ile ilgili özellikleri ifade edebilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Beden eğitimi ve sporun kavramlarını, yayınlarını ve meslek alanlarını tanıtmak, insan ve beden eğitimi-spor arasındaki ilişkileri, fiziksel, fizyolojik ve psiko-sosyal çalışma alanlarının beden eğitimi bilimi ile ilişkileri, beden eğitiminin Dünya'da ve Türkiye'deki gelişimi ve öncü kişileri, değişik ülkelerde beden eğitimi biliminin durumu, performans ile beden eğitimi bilimi arasındaki ilişkisi incelenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
2 Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
3 Beden eğitimi ve sporun amaçları Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
4 Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkisi Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
5 Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
6 Farklı beden eğitimi ve spor yaklaşımlarının temel ilkeleri Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
7 Sporda gelişme ve başarının temelleri Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
8 Ara Sınav
9 Olimpiyatlar ve olimpiyatlarda meydana gelen siyasi olaylar Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
10 Spor bilimleri ve performans Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
11 Rekreasyon Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
12 Sporda rekorları hazırlayan faktörler Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
13 Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
14 Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
15 Amatör sporlar Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mirzeoğlu, N. 2018;Spor Bilimlerine Giriş, Bağırgan Yayın Evi, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 56