|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Beden eğitimi ve sporun gelişimi, kavramları, yayınları, meslek alanları, eğitim ve performans ile ilişkilerinin verilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Olimpik değerler konusunda farkındalık gösterebilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Rekreasyon ve yaşam boyu spor kavramlarının toplumda spor kültürünün oluşturulmasındaki öneminin farkındalığını kazanır. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Devlet, gönüllü kuruluşlar ve özel işletmelerdeki spor yapılanmalarının özelliklerini kavrar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Beden Eğitimi ve Spor Psikolojisi ile ilgili farklılıkları açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Geleneksel Türk Sporları ile ilgili özellikleri ifade edebilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Beden eğitimi ve sporun kavramlarını, yayınlarını ve meslek alanlarını tanıtmak, insan ve beden eğitimi-spor arasındaki ilişkileri, fiziksel, fizyolojik ve psiko-sosyal çalışma alanlarının beden eğitimi bilimi ile ilişkileri, beden eğitiminin Dünya'da ve Türkiye'deki gelişimi ve öncü kişileri, değişik ülkelerde beden eğitimi biliminin durumu, performans ile beden eğitimi bilimi arasındaki ilişkisi incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri |
2 | Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri |
3 | Beden eğitimi ve sporun amaçları | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri |
4 | Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkisi | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri |
5 | Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri |
6 | Farklı beden eğitimi ve spor yaklaşımlarının temel ilkeleri | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri |
7 | Sporda gelişme ve başarının temelleri | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Olimpiyatlar ve olimpiyatlarda meydana gelen siyasi olaylar | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri |
10 | Spor bilimleri ve performans | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri |
11 | Rekreasyon | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri |
12 | Sporda rekorları hazırlayan faktörler | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri |
13 | Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri |
14 | Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri |
15 | Amatör sporlar | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mirzeoğlu, N. 2018;Spor Bilimlerine Giriş, Bağırgan Yayın Evi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 56 |