|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, hareket eğitiminin içeriğini, önemini, çocuk gelişimindeki fizyo/psiko/sosyal etkilerini, öğretim yöntemlerini öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İnsan gelişiminin dönemlerini ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Temel hareket yeterliliklerinin kapsamını bilir, bu bilgileri yazılı ve sözlü olarak açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Doğru öğretim yönlerini kullanarak temel hareketlerin öğretimini yapabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Farklı yaş grupları için hareket yeterliliği değerlendirmesi ve yapabilir ve uygun öğretim programını uygulayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, hareket eğitiminin tarihsel gelişimi, öğretim yöntemleri, beden ve alan algısı, motor gelişim ve motor öğrenme gibi başlıkları içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hareket eğitiminin tarihi ve felsefesi hareket eğitiminin alanı. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
| 2 | Gelişime yönelik uygun öğretim. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
| 3 | Hareket eğitiminde yaratıcı fikirler. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
| 4 | Aktivite analizi. hareket eğitiminin uygulamalı alanı. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
| 5 | Hareket konsept aktiviteleri. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
| 6 | Vücut aktiviteleri, uygulamaları. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
| 7 | Alan aktiviteleri. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Efor aktiviteleri, uygulamaları. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
| 10 | Öğretimde eğitici oyunlar, uygulamaları. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
| 11 | Öğretimde eğitici cimnastik, uygulamaları. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
| 12 | Öğretimde eğitici dans, uygulamaları. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
| 13 | Hareket ve oyun uygulamaları. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
| 14 | Hareket ve oyun uygulamaları. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
| 15 | Hareket ve oyun uygulamaları. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sinan AYAN - Hareket Eğitimi - Pegem | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| spor salonu, sınıf, ders notları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 16 | 2 | 20 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 10 | 40 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 86 | ||