|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı sportif hareketler sırasında hangi yapıların çalıştığını ve bu yapıların nasıl etkilendiğinin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anatomik terimleri açıklayabilme |
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hücre ve dokularının işlevlerini ve yapılarını kavrayabilme |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İnsan vücudunun organizasyonunu kavrayabilme – yapı ve şekil bakımından |
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Egzersiz ve Fiziksel aktivitenin insan yapısı üzerindeki etkisini kavrayabilme ve açıklayabilme |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anatomik Terimler ve Kavramlar;Anatomik yapılar: Kaslar, Eklemler, Kemikler; İnsan Vücudunun Temel Yapıları: Hücre, Doku, Organlar ve sistemin yapıları; Düzlemler, Eksenler, Kasların Kasılması Sırasındaki Fonksiyonları ve Meydana Getirdikleri Eklem Hareketleri; Hareketlerde Rol Alan Kaslar: Üst ekstremite kasları, Dirsek eklemi kasları, Alt ekstremite kasları, Kalça eklemini ve diz eklemini etkileyen kaslar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnsan anatomisine giriş anatomik terimler ve insan yapısının organizasyonu. | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
2 | Hücre ve doku anatomisi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
3 | Sistemlere giriş | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
4 | İskelet sistemi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
5 | İskelet sistemi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
6 | Eklemler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
7 | Çeşitli eklem yapıları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kas sistemi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
10 | Kasların yapısı, kasılma tipleri, hareket oluşumunda kasların görevleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
11 | Vücut kasları (gövde) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
12 | Vücut kasları (sırt) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
13 | Vücut kasları (üst ekstremite) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
14 | Vücut kasları (alt ekstremite) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
15 | Motor hareketlerin ve temel kuvvet egzersizlerin kassal analiz örnekleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Weineck J. Spor Anatomisi, 1998. | |
2 | Dere F., Yücel B., Spor Eğitimi İçin Fonksiyonel Anatomi, Adana, 1994. | |
3 | Solomon Ep., İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş, 1997. | |
4 | Hole JV. Human anatomy and Physiology. 6 th Edition, Dubuque Iowa, Wm. C. BrownPublishers. 1993. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 4 | 4 | 16 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |