Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB103 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB103 Adı: EĞİTİM FELSEFESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAŞAK COŞKUN (basakcoskun@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
amaç

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralayabilir. PÇ-
DÖÇ-2 Sınıf ve okul çevresini tanımlar PÇ-
DÖÇ-3 Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar PÇ-
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,sınıf ve okul çevresi,eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji,felsefe,hukuk),türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Grup İşbirliği
2 Eğitimin tarihsel gelişimi Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Grup İşbirliği
3 Öğretmenlik mesleğinin özellikleri ve ilkeleri Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Grup İşbirliği
4 Öğretmenlik mesleğinin özellikleri ve ilkeleri Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Grup İşbirliği
5 Sınıf ve okul çevresi Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Grup İşbirliği
6 Eğitimde alternatif bakış açıları Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Grup İşbirliği
7 Eğitimin sosyal temelleri Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Grup İşbirliği
8 Ara Sınav
9 Eğitimin politik temelleri Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Grup İşbirliği
10 Eğitim ve psikoloji Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Grup İşbirliği
11 Eğitim ve felsefe Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Grup İşbirliği
12 Eğitim ve hukuk Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Grup İşbirliği
13 Eğitim ve ekonomi Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Grup İşbirliği
14 Türk eğitim sistemi Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Grup İşbirliği
15 Öğretmen eğitiminde modeller Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Grup İşbirliği
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları.
2 Cihan,M.,Yılmaz,Z.(Editörler). (2020). Eğitim Felsefesi, Ankara: Pegem Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 4 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 2 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 2 16
Ara Sınav 6 3 18
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 1 2
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 80