|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Cimnastik sporunun tarihçesi & branşları hakkında bilgi vermek, İlköğretim, orta öğretim ve kulüplerde temel teknikleri öğretme becerisini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cimnastik sporunun alt branşlarını ve her branşın aletlerini tanıyabilir ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Cimnastik sporunun Dünyada ve Türkiye'deki tarihsel sürecini anlatıp açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Cimnastik temel eğitiminde bazı temel hareketleri öğretebilir ve performans değerlendirme değerlendirmesi yapabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Öğretimde karşılaştığı sorunları çözebilir, yeni materyal geliştirebilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, cimnastik branşı hakkında temel bilgi, beceri ve öğretim yöntemlerini kapsayan teorik ve uygulamalı çalışmalar içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Cimnastiğin Tarihçesi, Artistik Cimnastikte Aletlerin Tanıtımı (bayanlar), Artistik cimnastik'te ısınma,Yer: öne takla .Denge: kendini koruma refleksi ve korku ile başa çıkma | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
2 | Artistik Cimnastikte Aletlerin Tanıtımı (erkekler), Atlama Masası: Sıçrama tahtası alıştırmaları, Barfiks-Kız paraleli: Asılıştan değişik tutuşlar (ters,çapraz,karışık ve kartal) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
3 | Artistik cimnastikte antrenman ve yarışma ortamında alınması gereken güvenlik önlemleri Yer: geri takla Denge; vücut parçalarının pozisyonları, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
4 | Tam donanımlı Artistik cimnastik Salonunun genel yapısı ve özellikleri Atlama Masası: iniş tekniği (öne,geriye ve yana) Barfiks-Kız paraleli: karın dönüşü ( geri) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
5 | Artistik cimnastik bayanlar yarışma kuralları Yer; Amut Takla , Denge; dengede yürüme çeşitleri ,hoplamalar(öne,yana,geriye) basit dönüşler | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
6 | Artistik cimnastik erkekler yarışma kuralları Atlama masası: Açık bacak geçiş Barfiks-Kız paraleli: karın dönüşü ( öne) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
7 | Artistik cimnastik bayanlar yarışma organizasyonları Paralel: salınım prensipleri (asılma,dayanma,koltuklar) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Artistik cimnastik erkekler yarışma organizasyonları Denge: Çember Paralel: Ön çiftkol çıkış | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
10 | Artistik Cimnastikte Yetenek seçimi ve ilkeleri Atlama masası: Toplu geçiş Paralel: Geri çiftkol çıkış | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
11 | Artistik Cimnastiğin Gelişiminde Okul, kulüp ve Aile ilişkileri Denge: Öne takla Paralel: Geri omuz devri | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
12 | Cimnastiğin çocuk gelişimi açısından eğitim değeri Yer: Kartvil Denge: Geri takla | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
13 | Artistik cimnastiğin Türkiye’de tarihsel gelişimi Yer: Elleaşma Barfiks-Kız paraleli: Kipe | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
14 | Türkiye cimnastik Federasyonun teşkilat yapısı. Tüm aletlerde öğrenilen hareketlerin tekrarı , Seri çalışması | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
15 | Artistik cimnastik kültürünün yaygınlaştırılmasında alınması gereken önlemler. Tüm aletlerde Serilerin oluşturulması ve çalışılması | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | SİBEL SUVEREN & SALİH SEVEREN - ARTİSLİK CİMLASTİK ÖĞRETİM METOTLARI BAYANLAR- ERKEKLER - NOBEL | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Cimnastik salonu, sınıf, ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |