|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURHAN BAŞOĞLU (burhanbasoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının eğitim ve öğretim teknolojisinin ne olduğunu ve aralarındaki ilişkiyi, öğretim teknolojilerinin gelişim süreci-tarihçesini, ASSURE ve ADDIE modellerini, etkili öğretim materyali kullanımı için öğretmende bulunması gereken özellikleri, öğretim ortamlarının organizasyonu ve yerleşim biçimlerini, öğretim materyallerinin öğretim ortamındaki önemi ile öğretim sürecine sağladığı yararları, öğretim materyali hazırlama ilkelerini ve Web 2.0 araçları öğrenmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim ve öğretim teknolojisinin ne olduğunu ve aralarındaki ilişkiyi bilir. |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Öğretim teknolojisi türlerini öğrenir |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | ASSURE ve ADDIE modellerini uygular |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Etkili öğretim materyali kullanımı için öğretmende bulunması gereken özellikleri fark eder. |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Etkili öğretim teknolojisi kullanımı için uygun öğretim ortamlarının organizasyonu ve yerleşim seçer. |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Amacına uygun öğretim materyallerinin tasarlayıp geliştirir. |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Amacına uygun öğretim materyallerinin tasarlayıp geliştirmek için Web 2.0 araçları kullanır. |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme | Anlatma ve Soru Cevap Yöntemi |
2 | Eğitim Teknolojisi, Öğretim teknolojisi, İki kavram arasındaki ilişki Programlı öğretim ve ilkeleri (Küçük adımlar ilkesi, Etkin katılım ilkesi, Anında düzeltme ilkesi, Bireysel hıza göre ilerleme ilkesi, Doğru cevaplar ilkesi) | Anlatma ve Soru Cevap Yöntemi |
3 | ASSURE öğretim tasarımı modeli ADDIE öğretim tasarımı modeli | Anlatma ve Soru Cevap Yöntemi |
4 | Etkili öğretim materyali kullanımı için öğretmende bulunması gereken yeterlikler Öğretim ortamlarının organizasyonları ve yerleşim biçimleri E. Dale’ye göre (Yaşantı Konisi) | Anlatma ve Soru Cevap Yöntemi |
5 | Öğretim materyallerinin seçiminde dikkat edilmesi gereken ilkeler Görsel tasarım öğeleri Görsel tasarım ilkeleri Öğretim materyali hazırlama ilkeleri | Anlatma ve Soru Cevap Yöntemi |
6 | Öğretimde kavram haritası, zihin haritası, Vee diyagramı, kavram karikatürü, bulmaca, çalışma kağıdı, video vs. oluşturmak için kullanılan web 2.0 araçları | Anlatma ve Soru Cevap Yöntemi |
7 | Öğretim materyali değerlendirme formları | Anlatma ve Soru Cevap Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan örnek ders planı ve power point/Prezi slaytları İnceleme | Anlatma ve Soru Cevap Yöntemi |
10 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan ders planı ve sunumlara dönüt verme Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan çalışma kağıdı ve bulmaca inceleme | Anlatma ve Soru Cevap Yöntemi |
11 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan çalışma kâğıtları ve bulmacalara dönüt verme Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan zihin haritası ve kavram haritası üzerine inceleme | Anlatma ve Soru Cevap Yöntemi |
12 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan zihin haritası ve kavram karikatürüne dönüt verme Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan örnek bir kavram karikatürü üzerine inceleme | Anlatma ve Soru Cevap Yöntemi |
13 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan örnek bir kavram karikatürüne dönüt verme Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan video inceleme | Anlatma ve Soru Cevap Yöntemi |
14 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan videolara dönüt verme | Anlatma ve Soru Cevap Yöntemi |
15 | Hazırlanan Materyallere Dönüt Verme | Anlatma ve Soru Cevap Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Küçükoğlu, A., ve arkadaşları, (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Anı Yayıncılık. | |
2 | Tatlı, Z. (2017). Kavram öğretiminde Web 2.0. Ankara: Pegem Akademi. | |
3 | Uşun, S. (2012). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 2. Baskı: Ankara: Nobel Yayıncılık | |
4 | Yanpar Yelken, T.(2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 12. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. | |
5 | Yalın, H. İ.(2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 25. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 16 | 1 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |