|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste sınıf öğretmeni adaylarına topluma gönüllü olarak hizmet üretme alışkanlığı kazandırmak, güncel toplumsal sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla işbirliği içinde grup çalışmaları yapma becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumda güncel sorunlar ile Beden eğitimi dersi arasındaki ilişkiyi açıklar. |
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Projeyi yürütürken, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelerini önemser |
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Toplumda güncel sorunlar ile ilgili yapılmış iyi örnekleri inceler. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Toplum yararına çalışan kurumları tanır. |
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Toplum yararına beden eğitimi dersi vasıtası ile takım olarak hareket eder ve birlikte çalışmalar yapar. |
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi | Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar Çalışması |
2 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme projenin tanımı ve proje hazırlama aşamaları | Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar Çalışması |
3 | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler | Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar Çalışması |
4 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması | Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar Çalışması |
5 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması | Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar Çalışması |
6 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması | Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar Çalışması |
7 | Projelerin yürütülmesi | Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Projelerin yürütülmesi | Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar Çalışması |
10 | Projelerin yürütülmesi | Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar Çalışması |
11 | Projelerin yürütülmesi | Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar Çalışması |
12 | Projelerin yürütülmesi | Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar Çalışması |
13 | Projelerin yürütülmesi | Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar Çalışması |
14 | Projelerin yürütülmesi | Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar Çalışması |
15 | Projelerin yürütülmesi | Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kuzucu, K. & Kamer, T. S. 2009. Topluma Hizmet Uygulamaları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 14 | 2 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | 2 | 6 | 20 |
9.Proje | 14 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 10 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 84 |