|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsanın gelişiminde ve motor davranışta yaşam boyu meydana gelen değişiklikleri, bu değişikliklerin altında yatan süreçleri ve etkileyen faktörleri incelemek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Motor gelişim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gelişimi etkileyen unsurları açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Gelişim modellerini açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kum saati modeli ve bu modelin olumlu yönlerini açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gelişim tanım ve terminolojisi, gelişim kuramları, gelişimi etkileyen etkenler, büyüme, motor gelişim ve dönemleri, algısal motor gelişim, benlik kavramının gelişiminde hareketin rolü, motor gelişim testleri, oyun özellikleri ve gelişimde oyunun önemi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Gelişim: Tanım, Terminoloji, Araştırma yöntemleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Gelişim Kuramları I: Psikoseksüel (Freud) ve psikososyal gelişim kuramları (Erikson), Bandura vd. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Gelişim Kuramları II: Bilişsel gelişim kuramı (Piaget) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Gelişimi etkileyen etkenler: Doğum öncesi ve doğum sonrası | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Büyüme I: Büyüme eğrileri, doğum öncesi büyüme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Büyüme II: Doğum sonrası büyüme, dönemlere göre büyüme özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Motor gelişim: Hareket sınıfları ve motor gelişimde kum saati yaklaşımı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Motor gelişim dönemleri I: Refleksif hareketler ve İlkel hareketler dönemi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Motor gelişim dönemleri II:Temel hareketler ve sporla ilgili hareketler dönemi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Algısal motor gelişim | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Motor gelişimin değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Oyun ve gelişimde önemi. Benlik kavramı gelişimi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Çocuklara özgü kuvvet antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Fiziksel uygunluk parametreleri açısından yaşa bağlı cinsiyet farklılıkları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gallahue, D. L., Ozmun, J.C., & Goodway, J.D. (2012). Understanding Motor Development: Infants, Children, Adolescents, Adults. (7th Edit.) New York: McGraw-Hill. | |
2 | Özer, D. S. ve Özer K. (2016). Çocuklarda Motor Gelişim. (9. baskı.) Ankara: Nobel Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 30 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 30 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 78 |