Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / AE203 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: AE203 Adı: MOTOR GELİŞİM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İnsanın gelişiminde ve motor davranışta yaşam boyu meydana gelen değişiklikleri, bu değişikliklerin altında yatan süreçleri ve etkileyen faktörleri incelemek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Motor gelişim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Gelişimi etkileyen unsurları açıklayabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Gelişim modellerini açıklayabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Kum saati modeli ve bu modelin olumlu yönlerini açıklayabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Gelişim tanım ve terminolojisi, gelişim kuramları, gelişimi etkileyen etkenler, büyüme, motor gelişim ve dönemleri, algısal motor gelişim, benlik kavramının gelişiminde hareketin rolü, motor gelişim testleri, oyun özellikleri ve gelişimde oyunun önemi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Gelişim: Tanım, Terminoloji, Araştırma yöntemleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
2 Gelişim Kuramları I: Psikoseksüel (Freud) ve psikososyal gelişim kuramları (Erikson), Bandura vd. Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
3 Gelişim Kuramları II: Bilişsel gelişim kuramı (Piaget) Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
4 Gelişimi etkileyen etkenler: Doğum öncesi ve doğum sonrası Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
5 Büyüme I: Büyüme eğrileri, doğum öncesi büyüme Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
6 Büyüme II: Doğum sonrası büyüme, dönemlere göre büyüme özellikleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
7 Motor gelişim: Hareket sınıfları ve motor gelişimde kum saati yaklaşımı Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Motor gelişim dönemleri I: Refleksif hareketler ve İlkel hareketler dönemi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
10 Motor gelişim dönemleri II:Temel hareketler ve sporla ilgili hareketler dönemi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
11 Algısal motor gelişim Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
12 Motor gelişimin değerlendirilmesi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
13 Oyun ve gelişimde önemi. Benlik kavramı gelişimi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
14 Çocuklara özgü kuvvet antrenmanları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
15 Fiziksel uygunluk parametreleri açısından yaşa bağlı cinsiyet farklılıkları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gallahue, D. L., Ozmun, J.C., & Goodway, J.D. (2012). Understanding Motor Development: Infants, Children, Adolescents, Adults. (7th Edit.) New York: McGraw-Hill.
2 Özer, D. S. ve Özer K. (2016). Çocuklarda Motor Gelişim. (9. baskı.) Ankara: Nobel Yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 30 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 30 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 0 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 1 3
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 78