|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; hentbol oyunun tanımı, tarihçesi, oyun kuralları, bireysel hücum ve bireysel savunma, grup hücumu ve grup savunması, kaleci ve oyuncu pozisyonları konularının, uygulamalı olarak öğrenilmesi ve bu konularla ilgili yapılabilecek organizasyonları öğrenirler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hentbolun felsefesini, oyun kurallarını, saha ve malzeme bilgisini tanımlayabilme |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Hentbolde temel beceirleri tanımlayabilir |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Hentbolde temel becerileri uygulayabilme |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Temel becerileri oyun içerisinde kullanabilme |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hentbol oyunun genel kuramsal bilgilerin yanı sıra, temel teknik ve becerilerinin tanıtım ve aktarılmasını kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, dersin amacı ve içeriği hakkında bilgi aktarımı | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
2 | Hentbol oyunun tanımı, tarihçesi ve hentbol oyun kuralları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
3 | Hentbolde bireysel hücum elementleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma |
4 | Hentbolde bireysel savunma elementleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma |
5 | Hentbolde grup hücumu | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma |
6 | Hentbolde grup savunması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma |
7 | Hentbolde kaleci | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hentbolde takım hücumu ve aşamaları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma |
10 | Hentbolde takım savunması ve aşamaları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma |
11 | Hentbolde takım savunması ve aşamaları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma |
12 | Açık alan - plaj hentbolu organizasyonları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma |
13 | Hentbolde uluslararası-ulusal ve okul içi organizasyonlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma |
14 | Genel sınava hazırlık, Maç | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma |
15 | Genel sınava hazırlık, Maç | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dorak, F. (2014). Hentbol. Nobel Akademik Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Hentbol malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |