Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB201 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB201 Adı: TÜRK EĞİTİM TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
NEŞE BÖRÜ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; İskenderiye kütüphanesi, tarihteki önemli düşünce okulları, Bağdat kütüphanesi ve Arap düşünürleri; ilk Türk devletlerinde eğitim; ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim; Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beyliklerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi; 13-18. yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde Tanzimat’a kadar eğitimde yenileşme hareketleri; Tanzimat’tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi; 19-20. yüzyıllarda Avrasya’daki diğer Türk devlet ve topluluklarında eğitim; millî mücadele döneminde eğitim; Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitim: Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi; başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci; 21. yüzyılda Türk dünyasında eğitim; ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmalarına yönelik bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 il çağ okullarını tanır PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitim tarihinin önemi, eğitim ve öğretmen yetiştiren kurumların Cumhuriyet öncesi, Türk Eğitim Devrimi, Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin temel ilkeleri, Yakın dönemde Türk eğitim alanındaki gelişmeler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İskenderiye kütüphanesi Düz anlatım- haftalık ödev
2 Arap bilginler Düz anlatım- haftalık ödev
3 Antakya, Harran, Nusaybin, Cündişapur Düşünce okulları Düz anlatım- haftalık ödev
4 Bağdat kütüphanesi – Beytül hikme Düz anlatım- haftalık ödev
5 Farabi Düz anlatım- haftalık ödev
6 İbn-i SinaYusuf Has Hacip Kaşgarlı Mahmut Düz anlatım- haftalık ödev
7 Seçuklulular medreseler, Düz anlatım- haftalık ödev
8 Ara Sınav
9 Ahilik teşkilatı Düz anlatım
10 Türk devletleri Türk destanları, mitoloji Düz anlatım
11 Orhun yazıtları Düz anlatım
12 Osmanlı dönemi eğitimi geleneksel dönem Düz anlatım
13 Osmanlı dönemi eğitimi modern dönem Düz anlatım
14 Cumhuriyet dönemi Düz anlatım
15 Üniversite tarihi Düz anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akyüz, Y. (1982). Türk eğitim tarihi. Ankara Üniv. Eğitim Bilimleri Fak.
2 Doğan, İ. (2022). Eğitim Tarihi. Nobel Akademi.
3 ORTAYLI, İ. (2006). İskenderiye kütüphanesi. Türk Kütüphaneciliği, 20(1), 85-88.
4 Tunay, M. İ. (1970). Dünyanın en eski kütüphanelerinden İskenderiye Kütüphanesi. Türk Kütüphaneciliği, 19(1), 25-26.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notu ve kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 1 7 7
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 93