|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Motor becerilerin kavramsal modelini, motor öğrenme süreçlerini, motor kontrol kuramlarını, beceri öğrenimi aşamalarını, motor becerileri öğretirken uygulanması gereken temel ilkeleri öğretmek ve incelemek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Beceri sınıflandırmasını açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Hareketi oluşturan faktörler ve planlanmasını açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Beceri öğrenme aşamalarını açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Hataları tespit etme ve düzeltmek için gerekli uygulamaları yapabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Motor kontrol ve beceri öğrenimi kavramları, hareket planlaması, davranışsal motor kontrol kuramları, öğrenme aşamaları, beceri gösterimi, hataların tespiti ve düzeltilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Beceri Öğrenimi ve Motor Kontrole Giriş | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Becerilerin sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Hareket Planlaması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Bellek ve öğrenme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Davranışsal Motor Kontrol Kuramları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Beceri öğreniminde duyu bilgisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Öğrenme Aşamaları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenen: Uygulama Öncesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Becerinin Gösterimi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Alıştırma Tasarlama Faktörleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Alıştırmanın Programlanması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Hataların Tespiti | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Hataların Düzeltilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Öğrenmenin aktarımı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Coker, C.A. (2009, 2013). Motor Learning and Control for Practitioners. Holcomb Hathaway, Publishers. | |
| 2 | Schmidt, R.A., & Wrisberg, C. A. (2014). Motor learning and performance (5th ed.). Champaign, IL: Human Kinetics. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 97 | ||