|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Motor becerilerin kavramsal modelini, motor öğrenme süreçlerini, motor kontrol kuramlarını, beceri öğrenimi aşamalarını, motor becerileri öğretirken uygulanması gereken temel ilkeleri öğretmek ve incelemek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Beceri sınıflandırmasını açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hareketi oluşturan faktörler ve planlanmasını açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Beceri öğrenme aşamalarını açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Hataları tespit etme ve düzeltmek için gerekli uygulamaları yapabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Motor kontrol ve beceri öğrenimi kavramları, hareket planlaması, davranışsal motor kontrol kuramları, öğrenme aşamaları, beceri gösterimi, hataların tespiti ve düzeltilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Beceri Öğrenimi ve Motor Kontrole Giriş | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Becerilerin sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Hareket Planlaması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Bellek ve öğrenme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Davranışsal Motor Kontrol Kuramları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Beceri öğreniminde duyu bilgisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Öğrenme Aşamaları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenen: Uygulama Öncesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Becerinin Gösterimi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Alıştırma Tasarlama Faktörleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Alıştırmanın Programlanması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Hataların Tespiti | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Hataların Düzeltilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Öğrenmenin aktarımı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Coker, C.A. (2009, 2013). Motor Learning and Control for Practitioners. Holcomb Hathaway, Publishers. | |
2 | Schmidt, R.A., & Wrisberg, C. A. (2014). Motor learning and performance (5th ed.). Champaign, IL: Human Kinetics. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 97 |