|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZKAN BEYAZ (ozkanbeyaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fiziksel uygunluk ile ilgili terim ve tanımları kavratabilmek, fiziksel uygunluk unsurlarını ve bölümlerini öğretmek, beden eğitimi ve egzersizin ölçme ve değerlendirme metodlarını öğretmek, test, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgiler sunmak, egzersiz programı hazırlamayı öğretmek, uygulamasını ve değerlendirmesini öğretmek, dayanıklılık, kuvvet, sürat, esneklik ölçme metodlarını tanımalarını ve kullanmalarını sağlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fiziksel uygunluk ile ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
|
DÖÇ-2 | Fiziksel uygunluk unsurlarını geliştirmeye yönelik egzersiz planlar. |
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fiziksel uygunluk ölçüm yöntemlerini bilir. |
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Beden eğitimi, fiziksel uygunluk, sağlık ilişkisini açıklar. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fiziksel uygunluğun tanımı, bileşenleri, önemi, fiziksel uygunlukla ilgili kavramlar, fiziksel uygunluğun ölçümü ve değerlendirilmesi, ideal ağırlığın belirlenmesi yöntemleri, her yaş ve fiziksel düzeyde fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için alıştırma yöntemleri, egzersiz alanlarının düzenlenmesi, yönetimi ve organizasyonu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fiziksel uygunluğun tanımı ve fiziksel uygunlukla ilgili kavramlar | Anlatma Yöntemi |
2 | Fiziksel uygunluğun bileşenleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Fiziksel aktivite, egzersiz, welness ve fiziksel uygunluk ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
4 | Aktivitenin şiddetini belirleme yönelik yöntemler | Anlatma Yöntemi |
5 | Egzersiz reçetesinin genel prensipleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Kassal kuvvet ve dayanıklılığın değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
7 | Esnekliğin değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vücut kompozisyonunun değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
10 | Anaerobik gücün değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
11 | Reaksiyon zamanı ve dengenin değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
12 | Sürat ve çevikliğin değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
13 | Çocuklarda fiziksel uygunluğun değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
14 | Egzersiz reçetesi prensipleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Egzersiz reçetesi prensipleri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özer, K. (2006). Fiziksel Uygunluk, 2. baskı, Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. | |
2 | ACSM;ACSM’s Guıdelines for Exercise Testing and Prescription, Lippincott Williams & Wilkins, 6th Ed., Philadelphia, 2000 | |
3 | Heywad,H.,Vivian, (2002).Advanced Fitness assesment and Exercise Prescription, Human Kinetics,4th Ed., Champaign,IL. | |
4 | Ward, D., Saunders, R., & Pate, R. (2002) Physical Activity Interventions in Children and Adolescents, Human Kinetics, ISBN 9780736051323. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |