|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, badminton oyunu ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, badmintonun tarihsel gelişimi, raket tutuş ve temel duruş tekniklerinin öğrenilmesidir ve öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Badminton branşı ile ilgili kavramlarını açıklar. |
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Badminton branşına özgü temel teknik-taktik becerileri kullanır. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Badminton oyun kural bilgisini maç formunda uygular. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
u ders; badminton sporunun tarihsel gelişimi ve kullanılan malzemeler hakkında bilgiyi, raket tutuş çeşitleri ve temel duruş tekniklerinin öğretilmesini, top-raket koordinasyonunu geliştirme çalışmalarını, topun raketle buluşma bölgeleri ve oluşan hataların giderilmesi, servis bekleme pozisyonu, temel duruş tekniklerin oyun alanında uygulanması, çalışma drilleri konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, Badmintonun tanımı, saha ve malzeme bilgisi. | Anlatma Yöntemi |
2 | Temel raket tutuşları, el-göz koordinasyonu geliştirme. | Anlatma Yöntemi |
3 | Badmintonda saha bilgisi. | Anlatma Yöntemi |
4 | Tekler ve Çiftler oyun kural bilgisi. | Anlatma Yöntemi |
5 | Temel vuruş teknikleri. Forehand (FH), Backhand(BH). | Anlatma Yöntemi |
6 | Ön korttan yapılan vuruşlar. | Anlatma Yöntemi |
7 | Orta korttan yapılan vuruşlar. | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dip korttan yapılan vuruşlar. | Anlatma Yöntemi |
10 | Tekler oyunu teknik ve taktikleri. | Anlatma Yöntemi |
11 | Çiftler oyunu teknik ve taktikleri. | Anlatma Yöntemi |
12 | Karışık çiftler oyunu teknik ve taktikleri. | Anlatma Yöntemi |
13 | Karışık çiftler oyunu teknik ve taktikleri. | Anlatma Yöntemi |
14 | Müsabaka organizasyonu ve uygulaması. | Anlatma Yöntemi |
15 | Müsabaka organizasyonu ve uygulaması. | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gülmez, İ. (2007). Her Yönüyle Badminton. Nüve yayınları, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Spor Kıyafeti, Badminton malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 2 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 3 | 8 | 24 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |