Kodu: MB302 |
Adı: TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
Teorik+Uygulama: 2+0 |
AKTS: 3 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
3 / Bahar |
Ders Düzeyi |
Lisans |
Ders Türü |
Zorunlu |
Bölümü |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısına, temel yasalara, merkez, taşra ve yurt dışı örgütüne, öğretim kademelerine, insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklarına, reform ve yenileşme girişimlerine; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri, sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimlere yönelik bilgi kazandırmaktır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve sürecini tanımlar. |
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Örgütlerdeki insan davranışını tanımlar. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar. |
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Okul gelişmesiyle sonuçlanan teknikleri ve ilgili çalışmalara katılım yollarını tanımlar. |
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; personel yönetimi, konularında yapılması gerekenleri tanımlar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; öğrenci hizmetleri, okul işletmeciliği, okul-çevre ilişkisi konularında yapılması gerekenleri tanımlar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 |
Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirir. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders Türk Eğitim Sisteminin yapısı, temel yasaları, örgüt yapısı, öğretim kademeleri, örgüt-yönetim teoriler ve süreçler, insan kaynağının yönetimi, öğrenci özlük işleri, eğitim ve öğretimle ilgili işleri, okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri, eğitimle ilgili güncel tartışma konularını içermektedir.
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Türk Eğitim Sisteminin Amaçları ve Temel İlkeler |
Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
2 |
Türk Eğitim Sisteminin Yapısal Dayanakları |
Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
3 |
Türk Eğitim Sisteminin Genel Yapısı |
Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
4 |
Milli Eğitim Bakanlığını Örgütlenmesi |
Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
5 |
Yönetim ve Yönetim Kuramları |
Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
6 |
Yönetim Süreçleri |
Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
7 |
Okul Örgütü ve Yönetimi |
Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Okulda İnsan Kaynakları Yönetimi |
Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
10 |
Okulda İnsan Kaynakları Yönetimi |
Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
11 |
Okul Yönetiminde Öğrenci İşleri |
Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
12 |
Okulda Eğitim-Öğretim Hizmetlerinin Yönetimi |
Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
13 |
Okulda Kurumsal İşletme Yönetimi |
Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
14 |
Okul – Aile – Çevre İlişkileri |
Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
15 |
Çalışma Yaşamında Davranış Kuralları: Protokol ve Görgü Kuralları |
Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Akın, Uğur. (2021). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Pegem Akademi Yayıncılık |
2 |
Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (2021). Turkish Educational System and School Management. Ankara: Pegem Publication. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders Notları, Bilgisayar
|