Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB302 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB302 Adı: TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısına, temel yasalara, merkez, taşra ve yurt dışı örgütüne, öğretim kademelerine, insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklarına, reform ve yenileşme girişimlerine; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri, sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimlere yönelik bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve sürecini tanımlar. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Örgütlerdeki insan davranışını tanımlar. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Okul gelişmesiyle sonuçlanan teknikleri ve ilgili çalışmalara katılım yollarını tanımlar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; personel yönetimi, konularında yapılması gerekenleri tanımlar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; öğrenci hizmetleri, okul işletmeciliği, okul-çevre ilişkisi konularında yapılması gerekenleri tanımlar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirir. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders Türk Eğitim Sisteminin yapısı, temel yasaları, örgüt yapısı, öğretim kademeleri, örgüt-yönetim teoriler ve süreçler, insan kaynağının yönetimi, öğrenci özlük işleri, eğitim ve öğretimle ilgili işleri, okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri, eğitimle ilgili güncel tartışma konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türk Eğitim Sisteminin Amaçları ve Temel İlkeler Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
2 Türk Eğitim Sisteminin Yapısal Dayanakları Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
3 Türk Eğitim Sisteminin Genel Yapısı Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
4 Milli Eğitim Bakanlığını Örgütlenmesi Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
5 Yönetim ve Yönetim Kuramları Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
6 Yönetim Süreçleri Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
7 Okul Örgütü ve Yönetimi Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Okulda İnsan Kaynakları Yönetimi Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
10 Okulda İnsan Kaynakları Yönetimi Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
11 Okul Yönetiminde Öğrenci İşleri Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
12 Okulda Eğitim-Öğretim Hizmetlerinin Yönetimi Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
13 Okulda Kurumsal İşletme Yönetimi Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
14 Okul – Aile – Çevre İlişkileri Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
15 Çalışma Yaşamında Davranış Kuralları: Protokol ve Görgü Kuralları Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akın, Uğur. (2021). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Pegem Akademi Yayıncılık
2 Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (2021). Turkish Educational System and School Management. Ankara: Pegem Publication.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 2 2 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 12 24
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 2 4 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 2 8 16
0
0
Toplam İş Yükü 84