|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Antrenman ilke ve yöntemlerine ilişkin edindiği bilgiyi kullanarak genel bir antrenman programını uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Antrenman bilimine ilişkin temel kavramları tanımlar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Antrenman ilke ve yöntemlerini açıklar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Antrenmanın motorik özelliklere etkisini tartışır. |
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Yüklenme ve dinlenme ilişkisinin performans üzerine etkilerini açıklar. Antrenman ilke ve yöntemlerine ilişkin edindiği bilgiyi kullanarak antrenman programını uygular. |
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Antrenmanda temel kavramlar, antrenman ile geliştirilmesi hedeflenen özellikler, antrenmanın organizmaya etkisi, antrenman planlama ilkeleri, yüklenme dinlenme ilişkisi ve genel yüklenme ilkeleri, kondisyonel özellikler ve antrenman metotları konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Antrenmanın normatifleri (ögeleri-ölçütleri) | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Genel yüklenme ilkeleri | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Yüklenme yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Yüklenme dinlenme ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Antrenmanın organizmaya etkisi | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Dayanıklılık antrenmanları teori ve uygulaması | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Kuvvet antrenmanları teori ve uygulaması | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sürat antrenmanları teori ve uygulaması | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Koordinasyon antrenmanları teori ve uygulaması | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Hareketlilik (esneklik) antrenmanları teori ve uygulaması | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Koordinatif yeteneklerin gelişimi | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Isınma ve soğuma | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Isınma ve soğuma | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Isınma ve soğuma | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kale, R. (2017). Antrenman Bilgisi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul. | |
| 2 | Lyle, J. Cushion C. (2010). Sports Coaching, 1st Edition, Loughborough, UK. | |
| 3 | Açıkada, C. (2018) Antrenman Bilimi, Kuzey Kitapevi, İstanbul. | |
| 4 | Dündar, U. (2015). Antrenman Teorisi, Nobel Yayın Evi, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 102 | ||