|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZKAN BEYAZ (ozkanbeyaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin sonunda öğrencinin, fiziksel aktivite ve egzersiz tanımlarını ve düzenli egzersizin yararlarını kavraması, egzersizin çeşitleri, egzersizin bileşenleri, egzersiz önerilerini, egzersizin obezite ve diğer kronik hastalıkların önlenme ve tedavisindeki rolünü öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel beslenme ilkelerini bilir; |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Egzersiz sağlık ve beslenme ilişkisini kavrar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; Fiziksel Aktivitenin Tanımı,Ülkemiz ve diğer ülkelerde fiziksel aktiviteyi artırma ile ilgili müdahale çalışmaları ,Düzenli Egzersizin Yararları,Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi,Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi İle İlgili Video Sunumu ,Fiziksel Uygunluk Tanımı ve Beslenme İlişkisi,Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberinin Sunumu,Diğer Ülke Rehberlerinin Tanıtımı,Egzersiz Çeşitleri ve Bileşenleri,Kronik Hastalıkların Önlenme ve Tedavisinde Egzersizin Rolü,Alternatif Tıp Seçeneği Olarak Egzersiz ve Beslenme,Çocuklarda Sağlığın Geliştirilmesinde Egzersizin Rolü,Yaşlanma Sürecinde Egzersizin Önemi,Sunumlar; konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Beslenme ve besin öğeleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Beslenme ve besin öğeleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Beslenme ve besin öğeleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Vitamin | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Mineral | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Su | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Enerji | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sporcu beslenmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Vücut kompozisyonu ve ölçümü, sınıflamlar ve performansla ilişkisi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Sporcu Beslenmesi Konusunda Yapılmış Araştırmalar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Okul çocuklarında sağlıklı beslenmenin önemi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Çocuk sporcularda beslenme ilkeleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Ergojenik Besinler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Ergojenik Besinler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Nancy Clark, Sports Nuyrition Guidebook, Human Kinetics,1997. | |
2 | 2. Louise Burke, Practical Sports Nutrition, Human Kinetics, ISBN-10:0-7360-4695-4, 2007. | |
3 | 3. Dan Benardot, Advanced Sports Nutrition, Human Kinetics, ISBN-10: 0-7360-5941-5, 2006. | |
4 | 4. Asker Jeukendrup, Michael Gleeson, Sports nutrition, Human Kinetics, ISBN-10:0-7360-7692-9, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 102 |