|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZKAN BEYAZ (ozkanbeyaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin, öğretmenlik yaşantılarında okullarında işleyecekleri derslerde kullanmaları gereken eğitsel oyunların ne olması gerektiği, oyunların özellikleri, oyunların sınıflandırılması, oyunların planlaması gibi konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuklarının motor gelişim özellikleri bilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Eğitsel oyunun tanımını ve genel özelliklerini bilir |
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Eğitsel oyun öğretimini bilir ve uygulamalar yapar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Eğitsel ve müzikli oyunlar, modern halk dansları ile ilgili örnekler araştırır ve uygular. |
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Beden eğitimi ders araç-gereç ve malzemeleri, özelliklerini bilir. |
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitsel oyunlarla ilgili temel kavramlar, derslerde nasıl kullanılması gerektiği ve gerektiğinde yaratıcılık kullanılarak yeni oyunlar belirleme işlemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oyunun tanımı ve tarihçesi | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
2 | Oyunun çocuk gelişimine etkisi | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
3 | Eğitimde oyunun kullanılması | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
4 | Eğitsel oyunlarda amaçlar | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
5 | Eğitsel oyun ve sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
6 | Beden Eğitimi dersinde eğitsel oyun Spor eğitiminde eğitsel oyun | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
7 | Oyunun planlanması ve oyun seçimi, Branşlara yönelik oyunlar | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitsel oyun uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
10 | Eğitsel oyun uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
11 | Eğitsel oyun uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
12 | Eğitsel oyun uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
13 | Eğitsel oyun uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
14 | Eğitsel oyun uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
15 | Eğitsel oyun uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erdoğan, E. (2020). Branşlara Yönelik Eğitsel Oyunlar. Akademisyen Kitabevi: Ankara. | |
2 | Akçınar, S. T. (2023). Eğitsel Oyun: Beden Eğitimi Dersi - Antrenman - Motor Gelişim Yönüyle. Nobel Bilimsel Eserler. 1. Basım. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Eğitsel Oyun ile bağlantılı her türlü araç gereç ve alanlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 1 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 80 |