|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersinin amacı, yönetimin amacını, özelliklerini açıklamak ve yönetime ilişkin kuramları incelemek ve yönetim işlevlerinin birbirleriyle olan ilişkilerini belirlemek ve organizasyonda davranışların nasıl yönetilmesi gerektiğini tartışmak ve organizasyonlarda yönetim ve organizasyona ilişkin gelişme ve sorunları analiz etmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre unsurlarını açıklayabilmek |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Spor ile ilişkili ekonomik unsurları anlamak |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çağdaş spor yönetimiyle ilgili konular hakkında bilgi sahibi olma. |
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yönetimin tanımı ve fonksiyonları. Planlama, Organizasyon, Koordinasyon, yöneltme ve Denetim fonksiyonları Yönetim biliminin ilke, teknik ve yöntemleri ışığında sporun organizasyonu ve yönetimi. Türk Spor Yönetimi. Gençlik Spor Spor Genel Müdürlüğü. Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi. Türk Spor Politikası ve Mevzuatı. İlköğretim, Liseler ve Üniversitelerde Beden Eğitimi ve Sporun Yönetimi İşleyişi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Spor Yönetimine ilişkin kavram ve özellikler. Spor Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
2 | Spor Yönetimi felsefesi, ayırt edici özellikleri, spor organizasyon tipleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Organizasyonun tanımı ve organizasyonun nedenleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Organizasyon faaliyetlerinin aşamaları, organizasyon ilkeleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Dünyada ve Türkiye'de Spor Organizasyonları, uluslararası ve ulusal organizasyonlar | Anlatma Yöntemi |
6 | Dünyada ve Türkiye'de Spor Organizasyonları, uluslararası ve ulusal organizasyonlar | Anlatma Yöntemi |
7 | Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının özellikleri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının özellikleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Organizasyon uygulamalarında yönetimsel boyutlar, organizasyon yönetimi modelleri | Anlatma Yöntemi |
11 | Organizasyon uygulamalarında yönetimsel boyutlar, organizasyon yönetimi modelleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Spor organizasyonlarının yönetiminde dikkat edilecek hususlar | Anlatma Yöntemi |
13 | Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sportmanagement (Principles and Applications), Elsevier Butterworth-Heinemann. | |
2 | Kaya, Y.K. (1993). Eğitim Yönetimi, Ankara: Bilim Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 97 |