Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / AE404 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: AE404 Adı: SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ PROGRAMLAMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZKAN BEYAZ (ozkanbeyaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, günümüzde, yaygınlaşmaya başlayan obezite ve hareketsizliğin yol açtığı çeşitli hastalıkların önüne geçebilmek için fiziksel aktivite ve sağlıklı yaşamın önemini hareketsiz yaşamın yol açtığı hastalıklar ve düzenli egzersizler ve fiziksel aktiviteler ile bu hastalıkların nasıl önlenebildiği, sağlıklı bir yaşam için gerekli egzersiz reçetesinin temel ilkeleri ve özellikleri gibi bilgi ve beceriler kazanmalarını sağlamaktır. Böylece öğrencilere yaşam boyu fiziksel aktivite ve egzersizin sürdürülmesinin önemini ve bu aktivitelerinin temel prensiplerini verecek olan öğretmen adaylarının bu konuda yeterli bir donanımı edinmesi amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sağlık konusu hakkında bilgi vermek PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Egzersiz ve fiziksel aktivite programları hakkında bilgi vermek PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sağlık, spor ve beslenme temel kavramlarını kazandırmak PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; birey, aile ve toplum sağlığının koruması için fiziksel aktivitenin önemi üzerine odaklanır. Bu ders kapsamında öğrenciler, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazanma ve kazandırma, fiziksel aktivite programlama konularında temel düzeyde bilgi sahibi olurlar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Fiziksel hareketsizliğin dünyada ve ülkemizde yol açtığı sağlık sorunları Anlatma Yöntemi
2 Çocuklarda fiziksel hareketsizlik ve yol açtığı sağlık sorunları Anlatma Yöntemi
3 Yaşlılarda fiziksel hareketsiz ve yol açtığı sağlık sorunları Anlatma Yöntemi
4 Fiziksel aktivite/egzersiz ve spor ile egzersizin tipi, süresi şiddeti kavramları. Anlatma Yöntemi
5 Sağlıklı yaşam için fiziksel uygunluk bileşenleri Anlatma Yöntemi
6 Kronik hastalıklar ve düzenli egzersizlerin bu hastalıkları önleme mekanizmaları: Kardiyovasküler uygunluk, kalp-damar hastalıkları, hipertansiyon
7 Kronik hastalıklar ve düzenli egzersizlerin bu hastalıkları önleme mekanizmaları: Egzersiz reçetesi, enerji harcaması ve obezite. Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Kronik hastalıklar ve düzenli egzersizlerin bu hastalıkları önleme mekanizmaları Anlatma Yöntemi
10 Düzenli egzersizlerin iskelet sistemi için önemi ve kas ve kemik kaybını önleme mekanizmaları: Osteoporoz, sarkopeni Anlatma Yöntemi
11 Kronik hastalıklar ve düzenli egzersizlerin bu hastalıkları önleme mekanizmaları: Tip2 Diyabet ve diğer metabolik hastalıklar Anlatma Yöntemi
12 Egzersiz yapmanın risk oluşturabileceği durumlar ve risk belirleme Anlatma Yöntemi
13 Egzersiz programlamasının genel prensipleri ve vaka örnekleri Anlatma Yöntemi
14 Egzersiz programlamasının genel prensipleri ve vaka örnekleri Anlatma Yöntemi
15 Egzersiz programlamasının genel prensipleri ve vaka örnekleri Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Deborah Riebe, Jonathan K. Ehrman, Gary Liguori, Meir Magal. ACSM’s Guidelines for Exercise Testing and Prescription (10.Edition). WolterKluwer, 2018
2 2. Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberi, Sağlık Bakanlığı, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu, Ankara, 2014.
3 3. Walter R. Thompson, Barbara A. Bushman, Julia Desh, Lon Kravitz. ACSM’s Resources for, the Personel Trainer (3. Edition). WolterKluwer, 2010.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 102