Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / AE406 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: AE406 Adı: UYARLANMIŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor dersi kapsamında ihtiyaç duyacakları bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Özel eğitimin tanımını yapabilir ve açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Özel bireyleri tanıyabilir ve uygun yaklaşım sergileyebilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Farklı yetersizliklere sahip çocukları kaynaştırma eğitiminde beden eğitimi ve spor dersine dahil edebilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Yetersizliği olan çocuklar için bireysel eğitim programı hazırlayıp uygulayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir.
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, özel eğitim ve uyarlanmış beden eğitimi ve spor ile ilgili kavramlar ve tanımlar, engelliliğin nedenleri ve önlenmesi, kaynaştırma eğitimi, bireysel BES programları, özel çocukların değerlendirilmesi, zihinsel-görme-işitme-bedensel yetersizlikler, yaygın gelişimsel bozukluğu ve duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların eğitimi konularını içerir. Ayrıca özel kişilere yönelik spor organizasyonları, sınıflandırma, özel olimpiyatlar ve diğer organizasyonlar için örnek aktivite planları ve uygulamaları sunar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş, özel eğitimde kavramlar, tanımlar Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması
2 Yetersizlik nedenleri ve önleme Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması
3 Uyarlanmış beden eğitimi ve spor Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması
4 Kaynaştırma eğitimi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması
5 Bireysel BES programları Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması
6 Beden eğitimi dersinde özel çocukların değerlendirilmesi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması
7 Zihinsel yetersiz çocuklar ve eğitimleri, örnek aktiviteler Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 Görme yetersiz çocuklar ve eğitimleri, örnek aktiviteler Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması
10 İşitme yetersiz çocuklar ve eğitimleri, örnek aktiviteler Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması
11 Bedensel yetersiz çocuklar ve eğitimleri, örnek aktiviteler Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması
12 Yaygın gelişimsel bozukluluklar, örnek aktiviteler Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması
13 Duygu / davranış bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri, örnek aktiviteler Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması
14 Özel bireyler için spor organizasyonları ve sınıflandırma. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması
15 Özel olimpiyatlar / Paralimpik oyunlar ve diğer organizasyonlar Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 DİLARA SEVİMAY ÖZER - ENGELİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sınıf, ders notları, spor eğitim malzemeleri, özel eğitim materyalleri.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 16 1 20
9.Proje
Final Sınavı 16 2 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 6 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 8 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 5 10
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 102