Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / AE501 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: AE501 Adı: SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eğitimde ve özellikle alan eğitiminde kullanılan geleneksel ve alternatif ölçme araçlarının özelliklerini bilme, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarının yorumlayabilme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde kullanılan temel yaklaşımlar ve teknikleri açıklayabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde kullanılan araçları sahip olması gereken özellikler açısından değerlendirebilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde kullanabileceği farklı öğrenme alanlarına yönelik araçlar geliştirebilir. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Sınıf içi değerlendirmeleri yorumlayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Sınıf içi değerlendirmelerin sonuçlarına göre yapılması gerekenleri belirleyebilir. PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 Gözlem, görüşme, performans değerlendirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
11 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
12 Alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 Alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 Alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 Ölçme değerlendirmede öğretmen, veli ve öğrenci rolleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özçelik, D. A. (2013). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 12 24
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 4 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 8 32
Ara Sınav 4 4 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 2 4 8
0
0
Toplam İş Yükü 108