Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / AE503 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: AE503 Adı: BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, insanoğlunun var oluşundan günümüze kadar oyun ve spor olgularının farklı toplum ve coğrafyalardaki gelişim sürecini, aynı zamanda bu sürecin "beden eğitimi ve spor" olgusuna dönüşümünü kronolojik olarak öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İlk uygarlıklarda oynan oyunları açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Antik ve modern olimpiyatlar hakkında bilgi verebilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Farklı milletlerde & coğrafyalarda sporun nasıl geliştiğini bilir ve açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Dünyada ve Türkiye'de sporun gelişimini bilir ve kronolojik sırayla açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, hareket ihtiyacının ortaya çıkışı, yaşam şartlarının, kültürün, dini inançların hareket kültürüne etkisi, antik & modern olimpiyatlar, antik & modern spor kurumları, farklı milletlerde öne çıkan sporlar, Cumhuriyet öncesi ve sonrasında Türkiye'de spor gibi başlıkları içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Beden eğitimi ve spor kavramı, spor olgusunun kurumsallaşması. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
2 İlk uygarlıklar olan eski Türkler, İranlılar, Çinliler, ve Hintlilerde spor. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
3 Sümerler, Asur-Babil, Hititler ve antik Mısırlılarda spor. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
4 Girit’te spor. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
5 Antik Yunanlılarda spor anlayışı,spor tesisleri ve eğitim. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
6 Antik Yunanlılarda spor çeşitleri, yapılışları ve spor anlayışının değişmesi. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
7 Antik Yunanlılarda başlayan antik olimpiyatlar. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Antik Romalılarda spor anlayışı, spor tesisleri, spor çeşitleri ve gladyatör dövüşleri. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
10 Antik olimpiyatlarının kaldırılması, modern olimpiyatlarda antik olimpiyat izleri Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
11 Antik dönemde Türk Spor Kültürü, Alplik müessesesi ve önemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
12 Selçuklu döneminde Türk Spor Kültürü ve teşkilatlanması. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
13 Osmanlı döneminde Türk Spor Kültürü ve teşkilatlanması. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
14 Türkiye Cumhuriyeti döneminde spor Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
15 Türkiye Cumhuriyeti döneminde spor Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ATİLLA ERDEMLİ - İNSAN, SPOR VE OLİMPİZM. - SARMAL YAYINLARI
2 CEMAL ALPMAN - EĞİTİMİN BÜTÜNLÜĞÜ İÇİNDE BEDEN EĞİTİMİ VE ÇAĞLAR BOYUNCA GELİŞİMİ - MEB.
3 ATIF KAHRAMAN - OSMANLI DEVLETİNDE SPOR - KÜLTÜR BAKANLIĞI
4 HASAN BASRİ ÖNGEL - TÜRK KÜLTÜR TARİHİNDE SPOR - KÜLTÜR BAKANLIĞI
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sınıf, ders notları.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 12 24
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 8 32
Ara Sınav 4 4 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 2 4 8
0
0
Toplam İş Yükü 120