Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / AE505 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: AE505 Adı: SAVUNMA SPORLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KÜRŞAT ÖZCAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, savunma sporları kapsamında Taekwondonun tanım ve terimlerini, insan sağlığı & gelişimine etkilerini ve olası risklerini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Savunma sporlarının ve Taekwondonun genel tanımlarını yapabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yetenekli öğrencileri fark ederek Taekwondo sporuna yönlendirebilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Taekwondonun çocuk gelişimi ve insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir.
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Taekwondonun olası risklerini bilir ve gerekli güvenlik tedbirlerini alabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders Taekwondo hakkında genel bilgileri, felsefe - müzik - sanat ve inançla ilişkisini, Taekwondo'nun insan gelişimi ve sağlığına etkisini, içerdiği riskleri ve önlemleri, teknik ve taktik bilgileri içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Savunma sporları hakkında genel bilgi ve Taekwondonun tanımı. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
2 Dünyada ve Türkiye'de Taekwondo. Taekwondoda temel duruşlar ve yürüyüşler. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
3 Taekwondoda adımlama ve ayak değiştirme. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
4 Taekwondoda temel müsabaka teknikleri. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
5 Taekwondoda temel müsabaka teknikleri. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
6 Taekwondoda temel müsabaka teknikleri. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
7 Taekwondoda temel müsabaka teknikleri Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
8 Ara Sınav
9 Taekwondoda taktiksel davranışlar. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
10 Taekwondoda taktiksel davranışlar. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
11 Taekwondoda taktiksel davranışlar. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
12 Tekvando öğretiminde kullanılan antrenman yöntemleri. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
13 Tekvando öğretiminde kullanılan antrenman yöntemleri. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
14 Tekvando öğretiminde kullanılan antrenman yöntemleri. Birim antrenman planlaması. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
15 Tekvando öğretiminde kullanılan antrenman yöntemleri. Antrenman periyotlaması. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Charles I. Staley. The science of Martial Arts Training, Unique Publications; 2nd ed. Edition, 2000.
2 Gary Bennett. AİKİDO teknik ve Taktik. Çev: Seçil Barışkan. Bağırgan. Ankara (2000)
3 Kin Un-yong. Taekwondo Textbook. Çev: Bayram Tıraş. Damla Y.. Ankara (2002).
4 Öğretim elemanı yayınlanmamış ders notları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Derslik, ders notları, branş materyalleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 12 24
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 8 32
Ara Sınav 4 4 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 2 4 8
0
0
Toplam İş Yükü 120