|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜRŞAT ÖZCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, savunma sporları kapsamında Taekwondonun tanım ve terimlerini, insan sağlığı & gelişimine etkilerini ve olası risklerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Savunma sporlarının ve Taekwondonun genel tanımlarını yapabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yetenekli öğrencileri fark ederek Taekwondo sporuna yönlendirebilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Taekwondonun çocuk gelişimi ve insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Taekwondonun olası risklerini bilir ve gerekli güvenlik tedbirlerini alabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders Taekwondo hakkında genel bilgileri, felsefe - müzik - sanat ve inançla ilişkisini, Taekwondo'nun insan gelişimi ve sağlığına etkisini, içerdiği riskleri ve önlemleri, teknik ve taktik bilgileri içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Savunma sporları hakkında genel bilgi ve Taekwondonun tanımı. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
2 | Dünyada ve Türkiye'de Taekwondo. Taekwondoda temel duruşlar ve yürüyüşler. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
3 | Taekwondoda adımlama ve ayak değiştirme. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
4 | Taekwondoda temel müsabaka teknikleri. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
5 | Taekwondoda temel müsabaka teknikleri. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
6 | Taekwondoda temel müsabaka teknikleri. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
7 | Taekwondoda temel müsabaka teknikleri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Taekwondoda taktiksel davranışlar. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
10 | Taekwondoda taktiksel davranışlar. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
11 | Taekwondoda taktiksel davranışlar. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
12 | Tekvando öğretiminde kullanılan antrenman yöntemleri. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
13 | Tekvando öğretiminde kullanılan antrenman yöntemleri. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
14 | Tekvando öğretiminde kullanılan antrenman yöntemleri. Birim antrenman planlaması. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
15 | Tekvando öğretiminde kullanılan antrenman yöntemleri. Antrenman periyotlaması. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Charles I. Staley. The science of Martial Arts Training, Unique Publications; 2nd ed. Edition, 2000. | |
2 | Gary Bennett. AİKİDO teknik ve Taktik. Çev: Seçil Barışkan. Bağırgan. Ankara (2000) | |
3 | Kin Un-yong. Taekwondo Textbook. Çev: Bayram Tıraş. Damla Y.. Ankara (2002). | |
4 | Öğretim elemanı yayınlanmamış ders notları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Derslik, ders notları, branş materyalleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 12 | 24 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 4 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |