|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, beden eğitimi öğrencilerine temel düzeyde müzik eğitimi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitimde müziğin önemini ve gerekliliğini kavrar. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Müziğin rolünü ve içeriğini bilir |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Temel müzik bilgilerinin spor alanında kullanılacak boyutlarını kavrar. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Ritmik okuma ve yazmayı öğrenip tempo tutmanın nota değerleriyle yazılımını kavrar ve uygular. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | İstiklâl Marşının vuruşlarıyla okur ve okutur |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Müzik bilgilerini dersinde ne şekilde kullanacağını bilir |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müzik ile ilgili temel kavram ve beceriler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Spor alanında müzik dersinin önemi, eğitimdeki rolü ve içeriği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
2 | Temel müzik bilgileri (ses, süre, nota değerleri vs.) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
3 | Nota yazmanın temel ilkeleri. Nota değerlerinin öğretimi ve amaçları | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
4 | Çalgıların genel olarak gruplandırılması, en önemli çalgı olan insan sesinin nasıl oluştuğu ve nasıl kullanılması gerektiği, nefes alma teknikler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Müziksel işitmenin genel kriterleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Nota değerlerinin vuruşlarıyla okunması | Anlatım, ritim tutma |
7 | Nota değerlerinin tempolu vuruş şeklinde okunması | Alıştırma ve Uygulama ve ritim tutma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nota değerlerinin tempolu vuruş şekilleriyle okunup yazılması | Alıştırma ve Uygulama |
10 | İstiklâl Marşının okunuş şekli, nefes yerleri ve kelimelerin telaffuz ediliş şekilleri. | Alıştırma ve Uygulama |
11 | İstiklâl Marşının okunuş şekli, nefes yerleri ve kelimelerin telaffuz ediliş şekilleri. | Alıştırma ve Uygulama |
12 | İstiklâl Marşını yönetip okuma çalışması | Alıştırma ve Uygulama |
13 | İstiklâl Marşını yönetip okuma çalışması | Alıştırma ve Uygulama |
14 | Ritm ve hareket alıştırmaları.Yazdığı nota değerlerini tempolu vuruş şekilleriyle okuma | Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ritmik hareketlere eşlik çalışmaları | Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Birgül Serçe&Tolgahan Çoğulu "Temel Müzil Eğitimi" | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
marakas def davul tahta çubuk zil akıllı tahta kitap cd internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 3 | 8 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 133 |